Maud
Hoe is het met de zenuwen?
,,Ik heb eigenlijk geen tijd om zenuwachtig te zijn. Het is zó heftig en hectisch allemaal wat we de laatste dagen hebben meegemaakt.''
Wie heeft de beste papieren vanavond?
,,Moeilijk. Boris is natuurlijk vanaf het begin de grote favoriet. Maar de laatste weken gaat het meer gelijk op. Dat ik vorige week meer stemmen had dan Boris, verbaasde me. Het onderstreept maar weer eens dat het zeker geen gelopen koers is. En vergis je niet: ik wil nu echt winnen.''
Wat is je sterkste punt?
,,Mijn uitstraling. Ik denk dat ik leuk en open overkom. Dat valt extra op, omdat ik ben veranderd van een rustig, teruggetrokken hockeymeisje in een echte Idols-finalist. Ik denk dat mensen die groei wel leuk vinden.''
En je zwakste punt?
,,Ik kom niet altijd even enthousiast over. Als ik niet lekker in mijn vel zit of erg gespannen ben, zie je dat bij mij direct. Maar het gaat beter.''
Wat is Boris' sterkste punt?
,,Simpel: hij is gewoon een goede zanger. Boris heeft een dijk van een stem - elk nummer dat hij zingt, klinkt goed. Hij heeft ook een wat mysterieuze uitstraling.''
En z'n zwakste?
,,Hij is niet erg open en komt soms een beetje saai over. En hij is altijd heel serieus. Terwijl hij veel losser is als de camera's niet draaien.''
Hoogtepunt tot nu toe
,,Mag ik er twee noemen? Afgelopen zaterdag, toen ik tijdens het zingen van Ain't no sunshine twee staande ovaties van het publiek kreeg. En natuurlijk zondag, toen ik die rondvaart maakte door Leiden waar duizenden mensen op af kwamen. Kippenvel.''
Wat is je grootste angst voor vanavond?
,,Dat ik niet aan de verwachtingen kan voldoen. Juist omdat ik vorige week in de halve finale zo goed was, moet ik het in de finale wel waarmaken. Dat vind ik best eng.''
Wat wil je na Idols?
,,Ik wil absoluut als artiest verder, albums opnemen en optreden, het liefst met een band. Maar door Idols, waarbij we ook veel filmpjes hebben opgenomen, heb ik ook de smaak van tv wel te pakken. Ik zou best presentatrice willen worden.''
Dit bericht is overgenomen van de website van het Algemeen Dagblad en is geschreven door Mark Langeslag en Stefan Raatgever