Auteur Topic: Meike  (gelezen 12393 keer)

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Meike
« Gepost op: 5-02-2004, 13:46:05 »

Hier kun je alles kwijt over Meike.

Meike heeft toch al wat zangervaring. Ze is al 5 jaar 1 van de leadzangeressen bij een live seventies danceband genaamd D.I.S.C.O.
Wat denk jij, zal deze ervaring a.s. zaterdag in haar voordeel zijn? Persoonlijk vind ik dat ze haar uiterlijk mee heeft en ik denk dat ze zaterdag nog wel eens een verrassende outsider kan zijn.
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Meike
« Reactie #1 Gepost op: 5-02-2004, 17:14:26 »
Meike heeft 'n leuke vrolijke uitstraling. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik tot nu toe nog niet zo heel onder de indruk ben van haar zangprestaties. Nu hebben we op zich natuurlijk ook nog maar weinig van haar gezien. Daarom ben ik erg benieuwd hoe ze 't er zaterdag vanaf zal brengen!  :)

Offline sjulie

  • Forumlid
Re: Meike
« Reactie #2 Gepost op: 11-02-2004, 08:46:40 »
Vals spel bij Idols

Meike Hurts, de kandidaat die zaterdag onverwacht unaniem door de jury werd verkozen om door te gaan naar de finale, blijkt een dochter te zijn van Theo Hurts, die vier jaar lang bassist was bij Earth & Fire. En wie was de zangeres van die band? Juist, Jerney Kaagman, jurylid. Is dit wel helemaal eerlijk gegaan met de beoordeling? Bij Stenders Vroeg gaf een van de juryleden reeds aan dat Megan eigenlijk beter was...... Als ze gekozen was door het publiek zou het tot daar aan toe zijn geweest, maar dit is wel zo verschrikkelijk opgelegd voortrekken....

bron:mediawatchers

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Meike
« Reactie #3 Gepost op: 11-02-2004, 09:41:34 »
Vals spel bij Idols

Ik moet zeggen dat ik hier echt enorm geschokt door ben!  :o

Ik vind 't niet verbazend dat er iets niet klopte aan 't feit dat Meike doormocht (ik vond haar echt niet bij de beste 3 horen zaterdag, sorry!), maar dat er dit aan de hand zou zijn had niemand natuurlijk kunnen verwachten. De jury zal nu wel met commentaar gaan komen dat ze haar niet daarom hebben laten doorgaan, maar ik hoop dat iedereen wel beter weet. Op basis van haar prestatie zaterdag hoort ze gewoon niet bij de laatste 10 wat mij betreft. Ik ben dan ook echt gefrustreerd dat dit gebeurt is.  >:(

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Meike
« Reactie #4 Gepost op: 11-02-2004, 11:32:57 »
::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::


Helemaal mee eens Han. De puzzelstukjes vallen op hun plaats en de jury is wat mij betreft van haar sokkel gevallen. Tijd voor een nieuwe jury misschien?
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Meike
« Reactie #5 Gepost op: 11-02-2004, 11:47:24 »
 >:( >:( belangenverstrengeling!!!!!! wat erg voor megan en nick bijvoorbeeld!!  >:(

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Meike
« Reactie #6 Gepost op: 11-02-2004, 15:20:51 »
Ach Megan was niks. Iig het besluit was unaniem dus terecht, bovendien denk ik dat Henk-Jan en Edwin die uiteindelijk geld gaan verdienen met de nieuwe idooltjes, heus niet akkoord waren gegaan, mocht er sprake zijn van vriendjespolitiek van Jerney Kaagman.

Offline sjulie

  • Forumlid
Re: Meike
« Reactie #7 Gepost op: 11-02-2004, 20:25:11 »
Afgelopen zaterdag werd Meike Hurts door de Idols-jury naar de finale gestuurd, en daarmee heeft het idool-in-wording haar eerste rel te pakken. Meike zou namelijk zijn voorgetrokken door Jerney Kaagman, die ooit dikke vriendjes was met Meikes vader.

Dochter
Als Meike zaterdagavond door de jury wordt verkozen tot één van de beste Idols-kandidaten, wordt er druk gespeculeerd over de motieven van de jury. Meike beschikt niet alleen over de zo geroemde X-factor, maar ook over een handige kruiwagen. Meikes vader, Theo Hurts, is de oud-bassist van Jerneys vroegere band Earth & Fire. "Ik heb Jerney gebeld met de vraag of zij wist dat Meike de dochter is van die meneer Hurts, en toen zei Jerney: 'Oh, heet zij Hurts van haar achternaam?'", vertelt Mark de Vink, uitvoerend producent van Idols.

Ruzie
De voorzitter van de fanclub van kandidate Megan was zo teleurgesteld over het verlies van Megan én de verrassende winst van Meike, dat hij direct op internet op zoek ging naar allerlei sleaze & dirt over de 22-jarige Meike. Daar leerde hij dat Meike de dochter is van Theo Hurts, de oud-bassist van Jerneys Earth & Fire. "Theo stapte in 1978 met ruzie uit de groep en sindsdien heb ik geen enkel contact meer met hem gehad. Ik wist niet eens dat hij de vader van Meike is", legt Jerney uit.

Internet
Mark de Vink: "We hebben contact gehad met Meike hierover toen het op internet stond en toen heeft ze ook aangegeven dat ze het sowieso al wilde zeggen." Dat Meike bij de Workshopronde is verkozen tot één van de drie winnaars heeft ze dus volledig op eigen kracht bereikt. Hoewel het oordeel van het publiek anders luidt. "Zij was in het rijtje van het publiek vierde", geeft Mark toe.

Stemmen
Dat zit zo: de twee kandidaten die het populairst waren bij het publiek waren Robin met 19% en JK met 17%. Zij gaan dus sowieso door naar de finale. De jury levert een lijstje in waarop hun eigen topdrie staat. Degene die daarop het hoogst genoteerd staat en niet tot de twee favorieten van het publiek behoort, gaat dan door naar de finale. De topdrie van de jury was Robin op één, Meike op twee en Nick op drie. Meike verdiende hiermee haar finaleplaats, ook al was ze met 15% van de stemmen vierde volgens het publiek.

Heisa
Meike had natuurlijk absoluut niet verwacht dat deze heisa zou ontstaan. Immers, toen Meike in 1981 geboren werd, was haar vader al drie jaar weg uit Earth & Fire. Jerney voegde nog toe "dat het maar goed is dat ze het niet wist, anders was Meike miscchien niet zo ver gekomen..." Wat zou Jerney daar toch mee bedoelen?


Bron: RTL Boulevard

Offline depost

  • Forumlid
Re: Meike
« Reactie #8 Gepost op: 11-02-2004, 23:42:01 »
-elk afzonderlijk lid van de jury kan een artiest per direct een platencontract geven. En dan zouden ze dat helemaal via fraude in Idols doen?
-Meike Hurts deed mee onder haar eigen naam. Die direct op internet en op platenhoezen van Jerney staat. Die zou als ze de boel belazerden geen artiestennaam gebruiken?

-Meike haar vader is in 1978 uit E&F gegooit/gegaan (zal wel gegooit zijn want ze hadden succes en hij niet) Dat is jaren vóór meike is geboren. Kent jouw vader/moeder alle namen van de NIEUWE familie van collega's van meer dan 25 jaar terug?

Goed nagedacht allemaal

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Meike
« Reactie #9 Gepost op: 12-02-2004, 00:07:49 »
Hoe je het ook wend of keert, ik vond het al voor dat dit nieuws naar buiten kwam een uiterst opmerkelijke jurering van Meike. Dat ze bij het publiek nog als vierde is geëindigd komt volgens mij alleen maar doordat ze in de voorrondes redelijk wat zendtijd heeft gehad en omdat ze bij deze ronde door de jury de hemel werd ingeprezen.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Meike
« Reactie #10 Gepost op: 12-02-2004, 10:28:42 »
Ik ben 't helemaal met Compuart eens. Ik had zaterdag gelijk al 't gevoel dat er iets niet klopte. Ze was gewoon echt niet een van de beste 3 ('t klonk gewoon echt vals) en toch mocht ze door. Die 4de plaats bij de kijkers verbaast me eik ook. Maar idd heeft ze al veel aandacht gekregen in de rondes hiervoor (en dat heeft toch z'n uitwerking op de stemmen van de kijkers, dat zagen we vorig jaar ook erg goed) en bovendien heeft 't oordeel van de jury denk ik toch ook wel uitwerking op wat de kijkers stemmen. De jury was echt lyrisch over haar optreden en dan gaan de kijkers (of iig de sms-ende kijkers) dat ook geloven denk ik.  :-\\

Maar of er nu wel of niet sprake is van vals spel, ik vind persoonlijk gewoon dat ze niet door had moeten gaan zaterdag.  ::niet-ok::

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Meike
« Reactie #11 Gepost op: 12-02-2004, 11:12:08 »
Citaat
Die 4de plaats bij de kijkers verbaast me eik ook.
ja gek he..na al die lovende woorden van de jury, van je straalt en blablabla..  ???

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re: Meike
« Reactie #12 Gepost op: 16-02-2004, 14:54:02 »
Ik vond Meike na JK en Robin wel de beste. Toen ik hoorde dat er sprake zou zijn van vals spel, dacht ik meteen van dat slaat nergens op, want ze was gewoon de beste.

Megan heeft bij mij in elk geval geen indruk gemaakt, en palingsound hebben we in Nederland ook al meer dan genoeg.
we're back :(

Offline Steef

  • Forumlid
Re: Meike
« Reactie #13 Gepost op: 16-02-2004, 15:09:30 »


  :oNou ik vind het dus absoluut niet terecht dat meike door is! ik snap niet dat ze zo ver is gekomen.  ???
Meike was, als het aan het publiek lag, pas als zesde geeindigd. dit zegt genoeg. Nick was de derde favoriet en dit is wel tercht. Ik vond hem super.
Ik heb het optreden van meike nog eens beluisterd en ze gaat gewoon fals....
de jury was niet echt vakkundig! ::niet-ok::

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Meike
« Reactie #14 Gepost op: 16-02-2004, 15:11:55 »
nee idd steef, daar is het merendeel hier ook wel over eens. maar soms gaan dingen gewoon niet eerlijk. nick zal de sterren van de hemel moeten zingen in de wildcardronde wil hij nog een kans maken.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Meike
« Reactie #15 Gepost op: 16-02-2004, 18:30:10 »


Meike was, als het aan het publiek lag, pas als zesde geeindigd. dit zegt genoeg. Nick was de derde favoriet en dit is wel tercht. Ik vond hem super.
Ik heb het optreden van meike nog eens beluisterd en ze gaat gewoon fals....
de jury was niet echt vakkundig! ::niet-ok::

Was ze anders als zesde geeindigd? Ik vind het ook belachelijk. Hoe kan de jury zeggen: 'Jij bent dan wel zesde geworden, maar toch kun jij het idool worden van datzelfde publiek dat nog 5 mensen beter dan jou vond.'  :-\\

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Meike
« Reactie #16 Gepost op: 17-02-2004, 19:39:09 »
6e moet 4e zijn, maar da's nog altijd achter Nick, ik weet vrij zeker dan Meike er als eerste uitvliegt in Idols, ik vond en vind het nog steeds vals ::ohno::

Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re: Meike
« Reactie #17 Gepost op: 29-02-2004, 10:34:17 »
zoals meike zong was ook niet mijn smaak...
Maargoed dat maakt het wel makkelijker gokken wie er als eerste uit gaat toch...
always look on the bright side of life

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Meike
« Reactie #18 Gepost op: 29-02-2004, 11:19:09 »
Henk-Jan (vrij vertaald): Veel mensen waren het er al niet mee eens dat ze in onze top3 zat, en toen bleek ook nog dat haar vader heel toevallig ook nog eens 30 jaar geleden in een bandje zat waar toevallig Jerney ook inzat. Nou, als we daarop beoordelen dan is het wel heel erg. (Idd, dat is ook heel erg Henk-Jan  ;D )

Henk-Jan later in de uitzending (vrij vertaald): Uiteindelijk bepalen de mensen, het publiek wie het idool wordt, dan kunnen wij als jury dit en dat zeggen, maar zij bepalen (Idd, dus dat betekent dat Meike nooit en te nimmer door had mogen gaan, 6de keus van het publiek immers) 


1 ding welgezegd, bij de auditie gaven zowel Edwin als Jerney Meike een 'NEE'.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Meike
« Reactie #19 Gepost op: 29-02-2004, 11:28:38 »
(Idd, dus dat betekent dat Meike nooit en te nimmer door had mogen gaan, 6de keus van het publiek immers) 

Meike was 4de keuze bij 't publiek in de tweede wildcardshow. Ik heb Henkjan ergens horen zeggen dat Nick op de 3de plaats stond bij 't publiek en zij stond 4de. (ik denk wel dat ze 'n hoop minder stemmen dan Nick had)

Maar dat maakt eik nog niets uit voor de situatie. Ik denk dat als ze niet ineens veel beter is gaan zingen, ze snel door 't publiek eruit gestemd gaat worden. Maar dat moet ik natuurlijk eik voor me houden ivm de pool.  :-X   ;)