Auteur Topic: Boris: Winnaar Idols 2004!  (gelezen 160160 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boris: Winnaar Idols 2004!
« Reactie #120 Gepost op: 2-05-2004, 19:17:48 »
Fox Kids Planet Live was leuk!  :D

Boris zong voortreffelijk en misschien nog wel beter dan gisteren. 't duet met Maud klonk iig stukken beter dan gisteren.  ::ok::

Ik heb alleen het idee dat Boris niet echt de jeugd aanspreekt die naar dat Fox Kids spektakel komen. Toen 'ie namelijk 'Papa was a rolling stone' aan het zingen was, stonden de kinderen erbij en keken er naar, terwijl de meegekomen vaders en moeders nog enigzins meezongen. Ze gillen wel de longen uit hun lijf wanneer hij opkomt enzo....maar toch is het anders dan bij Jamai vorig jaar. Dat was wel echt een soort van Fox-Kids doelgroep idool! Mijn nichtjes en neefjes van 8 die vonden hem ook helemaal geweldig en hebben stuk voor stuk zijn cd. Terwijl ze Boris eigenlijk helemaal niet zoveel aan vinden. Maar dat is  eigenlijk helemaal niet erg.....want het lijkt me voor Boris nu ook niet echt de doelgroep die hij aan wil spreken.

Nee precies! Ik denk dat we dat echt niet erg moeten vinden! Boris is meer 'n artiest voor 'n ouder publiek en heeft daardoor denk ik ook meer kans om 'n lange carriere tegemoet te gaan. Die kinderen vliegen van de ene hype in de anderen. Is 't de ene week nog K3, is 't de volgende week alweer Chipz. Dan kun je maar beter 'n ouder publiek aanspreken, die denk ik ook langer 'n zanger of zangeres goed vinden en naar zijn/haar muziek luisteren. Ik heb er bij Boris iig veel meer vertrouwen in dat hij lang mee zal gaan als dat ik vorig jaar bij Jamai had.  :)

Net was hier op de Stadsomroep 'n uitgebreide nieuws-uitzending vol Boris-nieuws. Natuurlijk was men in de binnenstad hier in Venlo, waar er 'n groot feest uitbarste toen bekend werd dat hij gewonnen had. In verschillende cafe's kon de uitzending gevolgd worden op grote schermen en de uitbundige reactie van de cafebezoekers op zijn overwinning kwam uitgebreid in beeld.

Ook waren ze met cameraploeg in Hilversum. Daar waren ze 's middags bij de generale repetitie en interviewden ze voor de live-uitzending alle familie en vrienden van Boris. Z'n vader was er van te voren iig al van overtuigd dat hij zou gaan winnen. Ook Boris' halfbroertje van 8 was overtuigd dat hij zou gaan winnen. Irene, z'n vriendin, vertelde over de hectische tijd en dat ze totaal niet wist wat haar te wachten zou staan als hij zou winnen. Zenuwachtig lachend, voegde ze daaraan toe dat ze dat ook niet wil weten. Er werd ook 'n vriend van Boris geinterviewd, die ook speciaal voor de finale vanuit Spanje overgevlogen was. Boris zelf werd ook nog effe geinterviewd voor de uitzending. Hij vertelde (in Venloos dialect natuurlijk!) dat hij hoopte snel weer naar Venlo te kunnen komen om alle mensen hier weer te kunnen zien.

Na afloop van de uitslag reageerde zijn vader natuurlijk ontzettend blij voor de camera. Hij vond dat zijn zoon grandioos goed gezongen had en dat hij geknipt is voor die hele poespas rondom Idols. Hij denkt ook dat dit 't begin zal zijn van 'n hele mooie carriere voor Boris. Boris werd tenslotte ook nog effe voor de camera gesleept en hij was zichtbaar erg blij met zijn overwinning. Hij bedankte Venlo voor alle steun, die hij gekregen heeft.

Bij Life & Cooking was trouwens de winnaar van de Boris look-a-like wedstrijd, die ook hier in Venlo gehouden werd gisteren. Hij leek er totaal niet op, maar bleek wel 'n bekende van Boris te zijn. Die was namelijk aan de telefoon en herkende in de look-a-like 't broertje van 'n vriend van hem. Irene Moors had trouwens weer moeten huilen bij de omhelzing van Irene en Boris aan 't einde gisteren.  :)

Ik ben erg benieuwd wat de aftershow ons dadelijk nog zal brengen.  :D
« Laatst bewerkt op: 2-05-2004, 19:27:53 door Han13 »

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boris: Winnaar Idols 2004!
« Reactie #121 Gepost op: 2-05-2004, 19:21:57 »
Wat zou ik nu graag in Venlo wonen  ;D
Leuk al die reacties  ::ok::
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boris: Winnaar Idols 2004!
« Reactie #122 Gepost op: 2-05-2004, 22:23:01 »
Weer leuke nieuwe filmpjes van de Limburgse zender L1. Nu kunnen jullie ook zien hoe 't hier in Venlo gevierd werd!  :D

Venlonaar Boris heeft Idols gewonnen! In deze reportage zie je hoe de finale in de binnenstad van Venlo beleefd werd en hoe de overwinning gevierd werd.
Filmpje breedband
Filmpje smalband
L1, 2 mei 2004

(Effe 'n opmerking bij dit filmpje: de jongen aan 't einde die zo stoned is, is niet representatief voor alle Venlonaren!  ;D )

Reportage over de overwinning van Boris bij Idols
Filmpje breedband
Filmpje smalband
L1, 2 mei 2004

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boris: Winnaar Idols 2004!
« Reactie #123 Gepost op: 3-05-2004, 19:23:45 »
Net ging de coverstory bij RTL Boulevard over Boris. Ze hadden beelden van 'n documentaire die 'n aantal jaren geleden door iemand over Boris gemaakt is. In die periode was Boris zelf alle platenmaatschappijen aan 't langs gaan om 'n contract te krijgen, wat dus toen niet gelukt is. Albert Verlinden gaf ook nog aan dat hij zelf ook totaal niet begrijpt hoe 't kan dat iemand, die zo goed kan zingen, toen niet al 'n platencontract gekregen heeft. Hij bestempelde 't zelfs als 'erg raar'.

Er werd ook nog gemeld dat morgen in de Nieuwe Revue 'n onthullend artikel over Boris zou staan. Ze komen zelfs 'n dag eerder met 't blad daarvoor. Verder zou er 'n gadget bij 't blad zitten, wat alle Boris-fans zouden willen hebben. Morgen toch maar effe naar de winkel, want ik ben toch wel nieuwsgierig.  :)

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boris: Winnaar Idols 2004!
« Reactie #124 Gepost op: 3-05-2004, 19:35:38 »
He, je was me net voor met posten  ;D
Ik had ook zojuist rtl boulevard gezien. Ik vond het leuk om te zien trouwens. Voor de mensen die het nog willen zien (het duurt 3 minuutjes, maar is toch wel aardig), vanavond rond 23.40 uur is herhaling van rtl boulevard.
Albert Verlinde meldde ook nog dat ie nou al moe werd van ´keep the soul alive´. Het moet idd geen Alice ´in the pocket´ Hoes gaan worden  ::ohno::
Dat artikel ben ik ook wel benieuwd na, het zal wel weer flink opgeblazen worden en weer niks zijn...

Oh ja, vanochtend had Edwin Evers (radio 538) ook nog ff Boris aan de lijn, minuut of 5. Was erg leuk. Boris begint nu echt los te komen volgens mij, vooral telefonisch praat hij lekker relaxed.
Mocht je het fragment nog willen horen, dan kun je dat nog ff beluisteren: klik hier.
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: Boris: Winnaar Idols 2004!
« Reactie #125 Gepost op: 4-05-2004, 11:02:27 »
Gister was ie bij barend en witteman!!!
Op het laatst zong hij nog Ain't no sunshine...
Het was  ::bravo:: ::bravo::
Smiling isn't a crime..

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boris: Winnaar Idols 2004!
« Reactie #126 Gepost op: 4-05-2004, 11:42:21 »
Gister was ie bij barend en witteman!!!

Barend en Van Dorp ja.  ;D

Maar 'Ain't No Sunshine' was idd echt briljant!  ::jaja::

Hij kwam verder echt goed over vond ik, zo heel rustig. Hij kwam ook ontzettend goed uit z'n woorden. 't is echt duidelijk dat hij goed weet om te gaan met de media.  ::ok::

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: Boris: Winnaar Idols 2004!
« Reactie #127 Gepost op: 4-05-2004, 11:47:46 »

Barend en Van Dorp ja.  ;D

::schaam:: ik kijk het programma normaal ook niet, maar ik was gister aan het zappen...
Smiling isn't a crime..

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Boris: Winnaar Idols 2004!
« Reactie #128 Gepost op: 4-05-2004, 12:29:56 »
van tvformats.web-log.nl

2 MILJOEN STEMMEN IDOLS NL
--------------------------------------------------------------------------------
 
Gisteravond liet Henk van Dorp tijdens het programma Barend en Van Dorp weten dat er maar liefst 2 miljoen stemmen zijn binnengekomen tijdens de Idols finale waarvan er ruim 1,2 miljoen (61%)voor winnaar Boris waren. Boris was gast bij Frits Barend en Henk van Dorp. Totnutoe was het aantal stemmen bij een uitzending één van de best bewaarde geheimen van Hilversum...

Bellen kostte 70 eurocent per stem en SMS-en 90 eurocent per stem. Dat zou betekenen dat er ongeveer 1,6 miljoen euro is verdiend met de stemmen in deze finale. Bijna de helft gaat naar de zender en producent (lees ook hier )
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline botjebergje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boris: Winnaar Idols 2004!
« Reactie #129 Gepost op: 4-05-2004, 13:58:24 »
Ja, ik had het ook gezien.
En hij zong ook 2 prachtige nummers.  ::ok::
Ain't no sunshine en zijn eigen single die binnenkort uitkomt When you think of me.

Heel leuk !!  ::tandpastasmiley::  ::bravo::

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boris: Winnaar Idols 2004!
« Reactie #130 Gepost op: 4-05-2004, 13:58:25 »
Maar 'Ain't No Sunshine' was idd echt briljant!  ::jaja::

Hij kwam verder echt goed over vond ik, zo heel rustig. Hij kwam ook ontzettend goed uit z'n woorden. 't is echt duidelijk dat hij goed weet om te gaan met de media.  ::ok::
idd  ::ok::

Wat ik alleen niet helemaal snap, hij geeft aan dat hij ook zijn eigen inbreng in de cd heeft, maar die nummers liggen toch al allemaal zo goed als klaar? Of gaan ze die nu evt. allemaal aanpassen?
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boris: Winnaar Idols 2004!
« Reactie #131 Gepost op: 4-05-2004, 15:09:31 »
van tvformats.web-log.nl

2 MILJOEN STEMMEN IDOLS NL
--------------------------------------------------------------------------------
 
Gisteravond liet Henk van Dorp tijdens het programma Barend en Van Dorp weten dat er maar liefst 2 miljoen stemmen zijn binnengekomen tijdens de Idols finale waarvan er ruim 1,2 miljoen (61%)voor winnaar Boris waren. Boris was gast bij Frits Barend en Henk van Dorp. Totnutoe was het aantal stemmen bij een uitzending één van de best bewaarde geheimen van Hilversum...

Bellen kostte 70 eurocent per stem en SMS-en 90 eurocent per stem. Dat zou betekenen dat er ongeveer 1,6 miljoen euro is verdiend met de stemmen in deze finale. Bijna de helft gaat naar de zender en producent (lees ook hier )


Vorig jaar werd aan Jamai ook bekend gemaakt bij Barend en van Dorp hoeveel procent van de stemmen hij had gekregen. Ruim 75%. Dus kennelijk maakt het na de finale niet meer uit. Tussendoor is volgens mij nog nooit een percentage bekend gemaakt idd.
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Boris: Winnaar Idols 2004!
« Reactie #132 Gepost op: 4-05-2004, 15:12:26 »


Vorig jaar werd aan Jamai ook bekend gemaakt bij Barend en van Dorp hoeveel procent van de stemmen hij had gekregen. Ruim 75%. Dus kennelijk maakt het na de finale niet meer uit. Tussendoor is volgens mij nog nooit een percentage bekend gemaakt idd.

waarom zouden ze dat dan niet doen?!? Na de finale kan het wel en tussendoor niet, dat is zo belachelijk..
Bij de workshops werden toch ook de percentages bekend gemaakt..
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boris: Winnaar Idols 2004!
« Reactie #133 Gepost op: 4-05-2004, 15:15:50 »
Geen idee waarom, dat moet je niet aan mij vragen. Maar het verschilt alleen niet van vorig jaar. Dat is het enige wat ik zeg...
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boris: Winnaar Idols 2004!
« Reactie #134 Gepost op: 4-05-2004, 21:22:04 »
Voor iedereen die 't grandioze optreden van Boris bij Barend en Van Dorp nog 'n keer wil zien!  :D

Filmpje optreden 'Ain't no sunshine

En als je 't nog niet gezien hebt, is 't zeker 'n aanrader, want hij is echt briljant hierin!  ::jaja::

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boris
« Reactie #135 Gepost op: 5-05-2004, 13:43:08 »
Voor iedereen die 't grandioze optreden van Boris bij Barend en Van Dorp nog 'n keer wil zien!  :D

Filmpje optreden 'Ain't no sunshine

En als je 't nog niet gezien hebt, is 't zeker 'n aanrader, want hij is echt briljant hierin!  ::jaja::
Ik had het op tv al gezien, maar hij is echt goed!!!! Jammer dat het eind er niet helemaal op staat  :-X


Was het trouwens niet zo dat Marco in de workshop heeft gezegd dat als in dat groepje de winnaar zat, hij/zij uitgenodigd was om op te treden in de kuip? Maud zat in dat groepje...ach, ff leuke anekdote  ;D (Ik denk dat de winnaar sowieso wel mag komen zingen als het aan Marco ligt...)

Vandaag beantwoord marco borsato op zijn site de volgende vraag van een fan:
****************************
 "Toen ik je bij de Idols-workshop zag, hoorde ik je zeggen dat de winnaar bij jou in de Kuip mocht komen. Natuurlijk heeft Boris nu gewonnen en net als jij vind ik 'm bijzonder goed! Mijn vraag is, neem je Boris echt mee naar de Kuip?”

Waarop Marco antwoord:
Vorige week gaf ik in mijn column in de Telegraaf al aan dat voor mij Boris het ultieme Idool van Idols is. Hij heeft alles in zich wat een idool nodig heeft. Deze vraag heb ik afgelopen week dan ook tientallen keren in mijn mailbox aangetroffen, en ik kan je vertellen dat voor mij de uitnodiging nog altijd staat!
 
Ik ben zeer onder de indruk van Boris zijn talent en het lijkt me erg leuk om hem er in de Kuip bij te hebben. Voor hem zal dat ook bijzonder zijn, want je staat dan wel 6x voor ongeveer 50.000 mensen. De uitnodiging ligt er in ieder geval en het eerste overleg heeft plaatsgevonden. Maar voor Boris breekt nu een hele drukke periode aan dus het moet wel allemaal in het Idols-schema passen. Ik wacht rustig af, maar nogmaals, mij lijkt het te gek!

Groetjes,
Marco
*************************

Nou, mij lijkt het ook te gek, op 12 juni dan graag als het kan  ;D

je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boris: Winnaar Idols 2004!
« Reactie #136 Gepost op: 5-05-2004, 17:48:52 »
Wat geweldig zeg!  :D

Ik hoop echt dat 't doorgaat, want 't zou echt geweldig zijn als die 2 samen gaan optreden!  ::jaja::

Nou, mij lijkt het ook te gek, op 12 juni dan graag als het kan  ;D

Laat me raden: jij gaat zeker op 12 juni naar de Kuip?  ;D

* Han is jaloers....

Citaat
Ik had het op tv al gezien, maar hij is echt goed!!!! Jammer dat het eind er niet helemaal op staat  :-X

Ja dat is jammer, maar dat was op tv ook niet te zien. Volgens mij hebben ze hem al 'n stuk langer laten doorzingen dan dat eik de bedoeling was.  ::tandpastasmiley::

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boris: Winnaar Idols 2004!
« Reactie #137 Gepost op: 5-05-2004, 21:38:28 »
Bij RTL Boulevard hadden ze exclusief filmmateriaal over Boris! 't gaat om 'n documentaire, 'ziel' getiteld, die gemaakt is door de zoon van Gino Taihuttu, Jim. Die heeft Boris en Gino in de jaren van Sofuja gevolgd voor z'n afstudeerproject op school. Hij meenden ook dat ze ooit heel groot zouden worden en dat hij dan geweldig filmmateriaal in handen zou hebben. En dat is dus nu ook 't geval!

We zien Boris in de studio met Gino liedjes inzingen en in Spanje op 't strand enzo. Ook vertelt Boris dat hij perse zanger wil worden en dat hij anders maar putjesschepper ofzo wordt.  ;D

Maar die Jim is dus niet van plan z'n documentaire voor veel geld ofzo te verkopen.  En als hij er wat mee verdiend dan wil hij dat gewoon delen met Boris en Gino. Op zich komt deze jongen wel betrouwbaar over en iig 'n stuk aardiger dan Gino zelf. Ik geloof dat hij ook nog wel 'n goede band met Boris heeft.

Maar iig lijkt 't me geweldig om die documentaire te zien! Ik hoop dat hij ooit ergens uitgezonden wordt!  :)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boris: Winnaar Idols 2004!
« Reactie #138 Gepost op: 5-05-2004, 22:31:48 »
Geinig filmpje

5 mei 2004, RTL Boulevard

Jim Taihuttu volgde in 2000 met zijn camera een totaal onbekende zanger uit Venlo die in Spanje rondtrekt. De docu is nu goud waard, het gaat over Boris.

Eindexamen
Jim Taihuttu begint in de winter van 2000 aan een documentaire genaamd 'Ziel' over zijn vader Gino en diens pupil Boris, beter bekend als de hitsensatie Sofuja. "Er is nu zoveel vraag naar de documentaire dat we er gek van worden. Mijn telefoon was gisteren twee keer leeg, maar ja, het betekent wel erkenning en kassa", vertelt Jim. "Ik maakte de film met in mijn achterhoofd mijn eindexamen, verder was het eigenlijk voor eigen gebruik. We wisten natuurlijk niet dat Boris een Idol werd."

Vechten
Slimme zet van Jim, wat zijn eindexamenwerk voor de Filmacademie wordt volgende week beoordeeld, een betere tijd had hij zich niet kunnen wensen. Jim: "Ja, ik denk dat ik het wel ga halen. Als de Nederlandse televisie de docu zelfs uit wil zenden, kan er weinig mis gaan." Voordat Jim is afgestudeerd vechten de tv-zenders al om een van zijn documentaires.

Verdienen
Jim en zijn inmiddels beruchte vader Gino, die tien oude Sofuja nummers aan de Nieuwe Revu verkocht, worden omschreven als aasgieren die willen verdienen aan Boris' succes. Maar Jim heeft goede bedoelingen met zijn docu.

Erkenning
Jim: "Dat is niet zo, we geven ook een deel aan Boris. We willen alleen maar goeds voor Boris. We willen laten zien hoe de platenindustrie werkt, hij wordt in de documentaire door verschillende platenmaatschappijen afgewezen, omdat hij geen Idool zou zijn." Jim wil puur en alleen laten zien dat Boris altijd al een ster was, ook toen hij door alle platenmaatschappijen werd gezien als een non-idool. Het is gewoon een muziekfilm van 45 min, waarin een zanger op zoek gaat naar erkenning

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boris: Winnaar Idols 2004!
« Reactie #139 Gepost op: 6-05-2004, 19:04:25 »
Ik heb net hier op de Stadsomroep gehoord dat de huldiging van Boris hier in Venlo op zondag 16 mei zal plaatsvinden!  :D

Hij krijgt eerst 'n ereburger-speld opgespeld op ons stadhuis. Daarna gaat hij in een open auto naar 't Nolesplein (dat is 'n groot plein in Venlo), waar hij 'n kort optreden zal geven. (ik gok zo'n 2 of 3 nummers)

Ik ben er iig bij!  ::tandpastasmiley::



En oh ja, die Jim Taihuttu wordt nu ook aangeklaagd voor z'n documentaire....