Auteur Topic: Maud had zaterdag meer stemmen dan Boris!  (gelezen 6681 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Maud had zaterdag meer stemmen dan Boris!
« Gepost op: 28-04-2004, 07:55:33 »
Maud had zaterdag meer stemmen dan Boris

Door Mark Langeslag

Idols-kandidate Maud kreeg afgelopen zaterdag de meeste stemmen. Dat zeggen diverse betrouwbare bronnen rondom het razend populaire RTL-programma, dat zaterdag zijn finale beleeft.

Het was voor het eerst dat de Nijmeegse studente, die al vier keer op de beruchte kruk zat, boven haar concurrent Boris eindigde. De 24-jarige Limburger is al vanaf het begin van de live-shows de gedoodverfde winnaar. Hij zat nog geen enkele keer op de exit-kruk.

Daarmee lijkt de angst van Boris bewaarheid te worden dat mensen niet op hem stemmen omdat ze denken dat hij vanwege alle positieve commentaren op zijn optredens toch hun steun niet nodig heeft of dat ze hem simpelweg zat worden. ,,Als ik zelf iemands naam tienduizend keer hoor, dan weet ik het ook wel op een gegeven moment'', aldus Boris, vlak na zijn optreden zaterdag. Ook vorig seizoen won de underdog: Jamai troefde Jim af.

De officiële woordvoerder van RTL 4 laat in een reactie weten nooit uitspraken te doen over de stemverhoudingen. ,,Het wordt spannend zaterdag'', wil hij slechts kwijt.

(Bron: AD)


Tja, wat kan ik hier op zeggen? 't is niet echt 'n bericht waar ik vrolijk van wordt.  :(

Ik ga er maar vanuit dat de kijkers zaterdag dachten dat Maud hun steun meer nodig had dan Boris, omdat hij dus toch wel door zou gaan. Laten we 't hopen iig.

Ik vind 't wel opvallend dat er nu ineens wel iets over stemmen bekend wordt en al die andere weken niet. Dat is me iets TE toevallig. Ik denk dat 't extra naar voren is gebracht nu, omdat 't zaterdag dan spannender wordt en er meer gestemd zal gaan worden. Ik, als Boris-fan, ben iig extra op m'n hoede en zal misschien wel 'n extra stem uitbrengen zaterdag. En dat is precies wat ze hiermee wilde bereiken denk ik.  :-\\

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Maud had zaterdag meer stemmen dan Boris!
« Reactie #1 Gepost op: 28-04-2004, 10:26:50 »
[size=12]Maud was zaterdag populairder dan Boris[/size]

AMSTERDAM - Idolskandidaat Maud zou afgelopen zaterdag meer stemmen hebben gekregen dan haar concurrent en de gedoodverfde winnaar van het programma: Boris. Dat hebben betrouwbare bronnen rond het programma gemeld aan het Algemeen Dagblad.
De 24-jarige zanger uit Venlo kreeg tot nu toe tijdens alle live-shows lovende kritieken. Hij zag de andere finalisten op de schopstoel zitten terwijl hij bijna verzekerd was op een plaats in de laatste finaleshow.
De constante kwaliteit van zijn zangoptredens breekt hem nu wellicht op. Zelf zei hij zaterdag al dat mensen misschien niet meer op hem stemmen omdat ze denken dat hij toch wel wint omdat hij zoveel goede kritieken krijgt. Daardoor zou Maud meer stemmen krijgen van het publiek.
De eerste editie van Idols werd ook al gewonnen door de underdog. Jamai werd toen verkozen boven de populaire Jim.

(Bron: Nu.nl)

’t ziet er dus naar uit dat Boris gewoon gestraft wordt voor ’t feit dat hij altijd goed gepresteerd heeft. Dat is toch eik te gek voor woorden!   ::ohno::   >:(
« Laatst bewerkt op: 28-04-2004, 10:37:15 door Han13 »

Offline Nivek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Maud is de beste!
Re: Maud had zaterdag meer stemmen dan Boris!
« Reactie #2 Gepost op: 28-04-2004, 10:31:10 »
Ik had al zo'n gevoel!!! Mijn week kan niet meer kapot!! ;D Hopen dat het Zaterdag ook zo gaat ::tandpastasmiley::

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re: Maud had zaterdag meer stemmen dan Boris!
« Reactie #3 Gepost op: 28-04-2004, 16:40:39 »
Ik denk dat het zo'n vaart niet loopt.

Een deel van de stemmen van Maud kwam van mensen die in elk geval JK eruit wilden hebben, en idd dachten Boris redt het toch wel. strategische stemmen dus.
Als ze zaterdag met zijn tweetjes over zijn kan iedereen alleen nog maar kiezen voor zijn favoriet en kan er niet meer strategisch gestemd worden.
we're back :(

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: Maud had zaterdag meer stemmen dan Boris!
« Reactie #4 Gepost op: 28-04-2004, 17:04:31 »
[size=12]Maud was zaterdag populairder dan Boris[/size]

’t ziet er dus naar uit dat Boris gewoon gestraft wordt voor ’t feit dat hij altijd goed gepresteerd heeft. Dat is toch eik te gek voor woorden!   ::ohno::   >:(
::oink:: ::oink:: Dat is belachelijk!!  ::oink:: ::oink::
Dus iedereen MOET op Boris stemmen, dan wint hij toch nog...  ::trots::
Smiling isn't a crime..

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Maud had zaterdag meer stemmen dan Boris!
« Reactie #5 Gepost op: 28-04-2004, 17:41:30 »
Ik denk dat het zo'n vaart niet loopt.

Een deel van de stemmen van Maud kwam van mensen die in elk geval JK eruit wilden hebben, en idd dachten Boris redt het toch wel. strategische stemmen dus.
Als ze zaterdag met zijn tweetjes over zijn kan iedereen alleen nog maar kiezen voor zijn favoriet en kan er niet meer strategisch gestemd worden.

Nou, ik lees al op diverse fora dat er 'n hoop Boris-haters zijn (ongelooflijk dat die bestaan, maar goed), die extra voor Maud stemmen, omdat ze niet willen dat Boris gaat winnen. Daar zij we mooi klaar mee dan.  >:(

Ik hoop echt dat iedereen zaterdag op z'n favoriet stemt en dan zien we wel wat er gebeurd. Ik twijfel er trouwens ook nog steeds over of alles wel eerlijk gaat, want ik lees nu naast 't verhaal dat in de Prive of Story stond 'n paar weken geleden (over iemand die precies wist te vertellen in welke volgorde de deelnemers zouden afvallen en die ook zei dat Maud zou gaan winnen dit jaar), nu ook al dat ze bij de Kruidvat's de sjaaltjes van Maud, Boris en JK al binnen hadden voordat Marlies was afgevallen. 't blijven vreemde verhalen allemaal.  :-\\

Ik blijf me trouwens verbazen over de hoeveelheid Maud-fans, die er momenteel zijn (dat merk je op Idols-fora en merkte je ook bij die promotietour). Tuurlijk heeft ze goed gepresteerd de afgelopen 2 weken, maar daarvoor was ze gewoon echt iedere week een van de minderen. En iedereen maar zeggen dat ze zo veel gegroeid is. In mijn ogen heeft ze gewoon 2 keer goed gepresteerd en de rest van de keren niet. Als je dat tegenover Boris constante goede presteren zet, nou dan zou ik 't wel weten wie ik vind dat er moet winnen. Maar blijkbaar vinden mensen je saai als je constant goed presteert en ben je ineens fantastisch als je na weken slecht te hebben gezongen, nu ineens wel goed zingt. Ik blijf 't gek vinden.  :-\\

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: Maud had zaterdag meer stemmen dan Boris!
« Reactie #6 Gepost op: 28-04-2004, 20:07:15 »


 In mijn ogen heeft ze gewoon 2 keer goed gepresteerd en de rest van de keren niet. Als je dat tegenover Boris constante goede presteren zet, nou dan zou ik 't wel weten wie ik vind dat er moet winnen. Maar blijkbaar vinden mensen je saai als je constant goed presteert en ben je ineens fantastisch als je na weken slecht te hebben gezongen, nu ineens wel goed zingt. Ik blijf 't gek vinden.  :-\\
Je bent niet de enige!! Maud zit de hele tijd op de kruk, zingt slecht en nu zegt iedereen opeens dat ze geweldig is en moet winnen.  :o
Smiling isn't a crime..

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Maud had zaterdag meer stemmen dan Boris!
« Reactie #7 Gepost op: 28-04-2004, 21:33:09 »
Van tvformats.web-log:

In de Nieuwe Revu van deze week vragen ze zich af wie Idol Boris Titulaer wel denkt dat ie is. Zijn zus Judith zegt dat Boris vorig jaar naar Idols keek en het veel te commercieel vond voor hem zelf.

Echter na een paar schoenen te hebben versleten door bezoeken aan vele platenbonzen, die het neefje van Chriet op hun beurt te weinig commercieel vonden, zat er niets anders op dan de weg van Idols toch te volgen.

En met succes, want zaterdag gaat hij zijn overwinning binnenslepen inclusief een 3-jarig contract met RTL, Henk Jan Smits en consorten. Ondanks noeste arbeid van de producent die info laat lekken over het vermeende feit dat Maud meer stemmen zou hebben gescoord dan Boris afgelopen week. Een verwoede poging om de finale toch spannend te maken.


Er zijn dus blijkbaar meer mensen, die vermoeden dat deze berichten over de stemmen zaterdag niet voor niks de wereld in worden geholpen.  :-\\

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: Maud had zaterdag meer stemmen dan Boris!
« Reactie #8 Gepost op: 28-04-2004, 21:41:45 »
Nou maar hopen dat dat bericht klopt...  ::) ;D
Smiling isn't a crime..

Offline Rick-19-nl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Maud had zaterdag meer stemmen dan Boris!
« Reactie #9 Gepost op: 28-04-2004, 22:58:56 »
Citaat
Ik blijf me trouwens verbazen over de hoeveelheid Maud-fans, die er momenteel zijn (dat merk je op Idols-fora en merkte je ook bij die promotietour). Tuurlijk heeft ze goed gepresteerd de afgelopen 2 weken, maar daarvoor was ze gewoon echt iedere week een van de minderen. En iedereen maar zeggen dat ze zo veel gegroeid is. In mijn ogen heeft ze gewoon 2 keer goed gepresteerd en de rest van de keren niet. Als je dat tegenover Boris constante goede presteren zet, nou dan zou ik 't wel weten wie ik vind dat er moet winnen. Maar blijkbaar vinden mensen je saai als je constant goed presteert en ben je ineens fantastisch als je na weken slecht te hebben gezongen, nu ineens wel goed zingt. Ik blijf 't gek vinden.

Ik denk dat het net als Frans Bauer is gegaan :) Er waren veel Maud fans maar dat durfde ze niet toe te geven. Nu Maud 2 keer goed gezongen heeft en in de finale staat durven mensen meer toe te geven dat ze fan van haar zijn :) Daarbij wisten ze niet tussen ze zie wie moesten kiezen, je had immers ook Irma en Marlies nog die ook wel redelijk presteerde :P Ook vind ik dat Maud zich beter presenteerd dan Boris deze week. Ik zag een stukje in het nieuws dat Maud zat te praten en Boris heel ongeiterreseerd om zich heen zat te kijken. Boris zijn prestatie bij RTL Boulevard vond ik trouwens ook niet zo goed. Toen ze vroegen of hij echt niet dacht dat hij de finale zeker zou winnen antwoordde hij 'Er bestaat ook nog iets zoals de underdog'. Je moet toch nooit je tegenstander slechter praten dan jezelf (ook al is dat misschien zo)?

Haha ja ik ben ook voor Maud en ik denk dat ze nog wel een kansje maakt om de finale a.s. zaterdag te winnen, ik denk ongeveer 40% kans, toch nog hoog vind ik.  ;D
« Laatst bewerkt op: 28-04-2004, 23:01:55 door Rick-19-nl »

Offline nilsma

  • Forumlid
Re: Maud had zaterdag meer stemmen dan Boris!
« Reactie #10 Gepost op: 29-04-2004, 07:47:26 »
Ach en dan zal Maud winnen.Ik denk dat Boris dan echt niet slecht af zal zijn.Hij zou dan niet aan het contract met Henk-Jan vast zitten .En zelf een platencontract kunnen tekenen.En de nummers zingen die hij zelf wilt en niet de nummers die Henk-Jan voor hem uitzoekt.
Ik hoop wel dat Boris wint ,maar die jongen komt er toch wel ::ok:: ::ok::

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Maud had zaterdag meer stemmen dan Boris!
« Reactie #11 Gepost op: 29-04-2004, 07:54:11 »
Ik denk dat het net als Frans Bauer is gegaan :) Er waren veel Maud fans maar dat durfde ze niet toe te geven. Nu Maud 2 keer goed gezongen heeft en in de finale staat durven mensen meer toe te geven dat ze fan van haar zijn :) Daarbij wisten ze niet tussen ze zie wie moesten kiezen, je had immers ook Irma en Marlies nog die ook wel redelijk presteerde :P

Nou, dit geloof ik eik niet zo. Waarom zou je er voor moeten schamen om fan van Maud te zijn? Ik kan me niet voorstellen dat al die tijd zovelen fan waren van Maud, maar dat niet durfden toe te geven en nu ineens wel.  :-\\

Ik denk wel dat er veel fans van Marlies en Irma na hun afvallen over zijn gegaan naar Maud.

Citaat
Ook vind ik dat Maud zich beter presenteerd dan Boris deze week. Ik zag een stukje in het nieuws dat Maud zat te praten en Boris heel ongeiterreseerd om zich heen zat te kijken. Boris zijn prestatie bij RTL Boulevard vond ik trouwens ook niet zo goed. Toen ze vroegen of hij echt niet dacht dat hij de finale zeker zou winnen antwoordde hij 'Er bestaat ook nog iets zoals de underdog'. Je moet toch nooit je tegenstander slechter praten dan jezelf (ook al is dat misschien zo)?

Ik vond Boris juist leuk overkomen bij RTL Boulevard en hij weet zich juist goed te presenteren vind ik. Boris is volgens mij 'n jongen die zich veel liever concentreert op 't muziek maken en daarom niet zo goed weet hoe hij met alles wat er omheen zit om moet gaan. Hij weet volgens mij niet zo goed wat 'm allemaal overkomt nu met die media-aandacht en weet zich daarom misschien niet altijd 'n houding te geven. Dat in m'n achterhoofd houdende, vind ik dat hij 't helemaal niet zo slecht doet.  ::ok::

Maud komt idd ook leuk over in de media, maar zij is vooral denk ik ook heel gek op die aandacht. Daarom zie je dat ze van de aandacht geniet en komt ze ook leuk over. Is niks mis mee natuurlijk, maar dat is dus wel 'n verschil met Boris, die zich eik meer wil bezig houden met de muziek.

Citaat
Haha ja ik ben ook voor Maud en ik denk dat ze nog wel een kansje maakt om de finale a.s. zaterdag te winnen, ik denk ongeveer 40% kans, toch nog hoog vind ik.  ;D

Ik denk ook dat ze 'n hele goede kans maakt en ik verwacht eik nog steeds dat ze gaat winnen. Maar ik hoop duidelijk op Boris als winnaar, maar helaas heb ik als individu niet echt veel invloed op de uitslag.  ;)

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: Maud had zaterdag meer stemmen dan Boris!
« Reactie #12 Gepost op: 29-04-2004, 09:06:27 »
Maar ik hoop duidelijk op Boris als winnaar, maar helaas heb ik als individu niet echt veel invloed op de uitslag.  ;)
Boris heeft in elk geval al twee stemmen  ;) want ik stem ook op hem!!! Ik vind echt dat hij het beste is.  :-X
Smiling isn't a crime..

Offline Nivek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Maud is de beste!
Re: Maud had zaterdag meer stemmen dan Boris!
« Reactie #13 Gepost op: 29-04-2004, 20:17:29 »
Ik denk dat er veel mensen fan van Maud zijn geworden na haar optreden in de workshops waar ze white flag van Dido deed. Daarna (volgens velen, niet volgens mij) presteerde ze matig en zijn de trouwe Maud fans overgestapt op een andere finalist. Nu Maud weer beter presteerd durven ze weer terug te keren naar Maud en nu gaat Maud dus Idols winnen (in ieder geval maakt ze een grote kans) Ik hoop het inieder geval wel!! We zullen zien!