Auteur Topic: Opmerkingen/vragen over de officiele Idols-site  (gelezen 2794 keer)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Opmerkingen/vragen over de officiele Idols-site
« Gepost op: 20-10-2005, 18:49:17 »
Idols heeft een nieuwe site! En ook nog eens leuk nieuws!

"Dit wordt de leukste Idols ooit"
20-10-05 Zaterdag 22 oktober is het zover. Dan is de eerste aflevering van Idols 3 weer op tv. In Amsterdam werd gisteren tijdens een persconferentie het startsein gegeven voor het nieuwe seizoen. Volgens juryvoorzitter Henkjan Smits wordt dit de beste en de leukste Idols ooit. “Het team heeft veel geleerd van de afgelopen seizoenen”, zegt hij. “Ik weet dat de Nederlandse versie van Idols in veel landen als voorbeeld wordt gebruikt. Vanwege de briljante montage.”




Dertien finalisten
Uitvoerend Producent Mark de Vink verklapt dat er dit seizoen een aantal verrassingen is te verwachten. “Niet alleen de aankleding en het decor is drastisch aangepast. Ook zullen er veel elementen de Amerikaanse versie van Idols worden gebruikt,” zegt hij. Eén van de meest opvallende vernieuwingen is wel dat er dit jaar niet tien, maar dertien finalisten zullen worden gekozen. Tijdens de eerste liveshow (zaterdag 31 december) zullen direct de twee kandidaten met de minste stemmen afscheid moeten nemen. Op 11 maart is de grote finale en wordt door de kijker het nieuwe idool van Nederland gekozen.

Zoektocht
Maar voor het zover is, is de komende vier weken te volgen hoe de zoektocht naar uniek zangtalent in Eindhoven, Amsterdam, Dordrecht en Zwolle is verlopen. Kandidaten met bijzondere outfits, zelfgeschreven nummers, overenthousiaste ouders en gierende zenuwen passeren de revue.

Persoonlijkheid
Zaterdag 19 november gaan de overgebleven talenten het theater om zich te presenteren aan de jury. Alleen deze keer moeten zij nog meer van hun zangkunsten en hun persoonlijkheid laten zien. Tijdens de workshoprondes (vanaf 3 december) wordt het heel erg spannend voor de kandidaten. Dan moeten zij ‘live’ optreden. Ook dit jaar heeft een aantal kandidaten de kans om via de zogenoemde ‘wildcard’ toch nog die felbegeerde plaats in de finale te bemachtigen.

Edwin Jansen
Dat de jury het dit jaar zonder Edwin Jansen doet, is al langer bekend. “Edwin Jansen heeft besloten zijn werkzaamheden te richten op zijn eigen bedrijf,” vertelt Mark. “Wij vinden dit erg jammer. Maar de combinatie Henkjan, Jerney en Eric blijkt zeer verassend en leuk te werken.” Jerney voegt daar aan toe: “Ja... en nu Edwin weg is, zit ik natuurlijk opeens in het midden.”

Presentatieduo
Het nieuwe presentatieduo hoeft al bijna geen introductie meer. Martijn Krabbé en Chantal Janzen laten weten dat ze het goed met elkaar kunnen vinden. “Ik kende Martijn hiervoor niet”, vertelt Chantal. “Maar is hartstikke leuk om met hem te werken.” Heeft Martijn al een paar kijkcijferkanonnen van programma’s op zijn naam staan, voor Chantal is Idols de tweede grote show die zij presenteert. “Ik vind het leuk en spannend om te doen”, zegt ze. “En ik heb er dan ook veel vertouwen in.”

Meeleven

Ook Martijn ziet het helemaal zitten. En hij hoopt dat hij iets kan toevoegen aan Idols. “Bij de auditierondes is dat twee dagen lang iedere minuut erbij zijn. En bij de liveshows moet je dingen verduidelijken”, vertelt hij. “Meeleven, je in de kijker verplaatsen en met een grote glimlach alles aan elkaar praten is leuk werk om te doen.”


Topictitel verduidelijkt - Han13
« Laatst bewerkt op: 22-10-2005, 14:11:15 door Han13 »
🜃