Auteur Topic: Thema liveshow 7 (17 april): Big Band!  (gelezen 6615 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Thema liveshow 7 (17 april): Big Band!
« Gepost op: 10-04-2004, 19:47:27 »
Na 't trieste bericht dat 't vanavond party gaat worden, toch weer 'n positief bericht! Dit stond er blijkbaar 8 april op de site van RTV Noord:

Groningse inbreng bij aflevering 'Idols'
GRONINGEN - Sipke Bakker van het Groningse conservatorium gaat bigband-arrangementen schrijven voor de 'Idols'-aflevering van volgende week.

Bakker, het hoofd van de dirigentenopleiding, is hiervoor persoonlijk gevraagd door de dirigent van de bigband van 'Idols'.

Bakker heeft vaker arrangementen geschreven en nummers bewerkt voor artiesten en televisietunes. Voor de 'Idols'-uitzending moet hij onder meer de nummers 'Conga' van Gloria Estefan en 'Big spender' van Shirley Bassey bewerken. De arrangementen zijn op zaterdag 17 april te horen op RTL 4 tijdens de uitzending van 'Idols'.

(bron www.rtvnoord.nl)

Dat klinkt dus goed!  :D
« Laatst bewerkt op: 11-04-2004, 00:20:40 door Han13 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Thema liveshow 7 (17 april): Big Band!
« Reactie #1 Gepost op: 11-04-2004, 00:26:56 »
Nou 't gaat dus zeker door! We krijgen Big Band!  ::jaja:: ::ok:: ::jaja:: ::ok:: ::jaja:: ::ok::

Dit gaat dus echt de geweldigste liveshow van dit jaar worden denk ik!  :D

Maar goed, 't duurt nog effe voordat 't weer zover is. Dus nu maar speculeren over wie wat gaat doen! In 't artikel hierboven spreken ze van 'Big Spender', maar ik denk dat dat voor Irma bedoeld was en dat we die niet meer te horen zullen krijgen. Maar 't zou ook voor Marlies bedoeld kunnen zijn.

'Conga' van Gloria Estafan zal denk ik voor Maud zijn.  :)

Voor JK vind ik dit thema dus echt niet passen. Ik ben ook bang dat hij zulke mooie swing nummers gaat verpesten door ze teveel R&B achtig te zingen. Maar misschien wordt hij ook wel de verassing van de week volgende week!

Ik hoop iig dat Boris iets van Frank Sinatra gaat doen. Ik heb ergens gelezen dat hij dat wel leuke muziek vond. Z'n vader, Ge Titulaer, die ook muzikant is zingt geloof ik ook veel van zulke nummers. Hij kan dus veel tips krijgen van z'n vader.  ::jaja::

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Thema liveshow 7 (17 april): Big Band!
« Reactie #2 Gepost op: 13-04-2004, 10:16:19 »
Ik heb net gehoord dat er dit paasweekend opnames hier in Venlo zijn gemaakt op plaatsen waar Boris graag komt enzo. Ook opnames met zijn vrienden en familie. Ik denk dus dat er zaterdag in de liveshow filmpjes van de deelnemers getoond worden in hun woonplaats. Waarschijnlijk thuis en op plaatsen waar ze graag komen zoals ’n kroeg en filmpjes waarin vrienden en familie aan ’t woord komen. Ik ben benieuwd of Boris nu eindelijk z’n zoontje aan ons gaat tonen. Ik denk ’t eik niet, maar wie weet.  :)


Oh ja, Irma zei donderdag in de liveshow tegen 'n journalist dat zij aankomende zaterdag 'Crazy in love' van Beyonce zou doen. Niet echt Big Band vind ik zo. Ik hoop toch dat de rest toch ook wel echt wat meer Frank Sinatra achtige liedjes gaat zingen zaterdag. :-\\
« Laatst bewerkt op: 13-04-2004, 10:18:11 door Han13 »

Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re: Thema liveshow 7 (17 april): Big Band!
« Reactie #3 Gepost op: 13-04-2004, 10:59:25 »
Ik wil route 66 ik wil route 66 hahaha  :P

Boris zijn zoontje stond laatst in een roddelblad :S waren ze aan het fietsen heeft joop (of edwin) weer mooi voor mekaar gekregen :s

Iedereen die zaterdag gaat moet in gala komen he LOL
always look on the bright side of life

Offline Idolsfan

  • Forumlid
Re: Thema liveshow 7 (17 april): Big Band!
« Reactie #4 Gepost op: 14-04-2004, 16:28:02 »
ehm...wat word er eigenlijk bedoeld met Big Band ???
bedoelen jullie van...dat ze liedjes moeten zingen uit grote bands of niet ?
Anastacia - - - Mary-Kate and Ashley Fan For ever!! =D

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Thema liveshow 7 (17 april): Big Band!
« Reactie #5 Gepost op: 14-04-2004, 16:34:08 »
ehm...wat word er eigenlijk bedoeld met Big Band ???
bedoelen jullie van...dat ze liedjes moeten zingen uit grote bands of niet ?

'n Big Band is, zoals de naam 't al zegt, 'n grote band. Er komt zaterdag 'n 18-koppige band live spelen. Meestal wordt een band in deze formatie geassocieerd met nummers van artiesten zoals Frank Sinatra, beetje jaren 60 dus. Misschien ken je de CD van Robbie Williams wel, 'Swing when you're winning', waarin hij allerlei van dit soort nummers heeft gecovered zoals 'Mr. Bojangles'.  :)

Maar aan Irma's liedjes-keuze te zien, ben ik er eerlijk gezegd niet meer zo zeker van dat 't dit soort muziek gaat worden. Misschien dat ze ieder ook 1 nieuwer liedje doen naast zo'n echt Big Band nummer.  :-\\

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Thema liveshow 7 (17 april): Big Band!
« Reactie #6 Gepost op: 14-04-2004, 16:42:17 »
Voor de 'Idols'-uitzending moet hij onder meer de nummers 'Conga' van Gloria Estefan en 'Big spender' van Shirley Bassey bewerken.

Deze twee nummers waren iig niet voor Irma bestemd, want zij noemde anderen in de Day After zondag. Ik denk dat 'Conga' iig voor Maud is, want ik zie Marlies dat niet gaan zingen. 'Big Spender' zou voor allebei de dames kunnen zijn, maar ik denk dat Marlies die gaat doen. Weten we iig al twee nummers die we kunnen verwachten.  :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Thema liveshow 7 (17 april): Big Band!
« Reactie #7 Gepost op: 15-04-2004, 23:54:22 »
Ik zou dus echt niet weten wat de kandidaten gaan zingen, ik kan me er niks bij voorstellen. Dan is volgende week een stuk makkelijk (dat moet wel 'keuze v/d kijker' zijn). Maar het lijkt me wel gaaf zo'n band, ben heel benieuwd ::ok::

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Thema liveshow 7 (17 april): Big Band!
« Reactie #8 Gepost op: 16-04-2004, 10:10:00 »
Ik ben ook heel benieuwd hoe 't hier in Nederland gaat worden! Ik hoop echt dat 't diezelfde geweldige sfeer als in die anderen landen zal hebben, want dan wordt 't echt geweldig!  :D  Ik vind 't zowiezo al leuk dat er 'n liveband bijzit. 'n echte artiest moet dat toch 'n stuk leuker vinden als meezingen met 'n orkestband.  ::ok::

Ik verwacht eik dat 't vooral voor JK moeilijk gaat worden. Dit lijkt me toch echt niet zijn soort muziek en 't lijkt me niet dat zo'n Big Band R&B nummers gaat spelen. Maar wie weet, weet hij ons toch weer te verassen!

Ik kan iig bijna niet meer wachten tot 't morgenavond is!  ;)

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Thema liveshow 7 (17 april): Big Band!
« Reactie #9 Gepost op: 16-04-2004, 10:34:42 »
Nou Han, met je enthousiasme maak je me wel nieuwsgierig  ;D Ik hoop alleen 1 ding: dat het orkest niet de zang gaat overheersen net zoals bij de workshop  ::ohno::
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...