Auteur Topic: liveshow 9: de grote finale  (gelezen 23773 keer)

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: liveshow 9: de grote finale
« Reactie #20 Gepost op: 2-05-2004, 13:17:28 »
Yeh Boris  ::bravo::  door al die peilingen kreeg ik het toch nog wel ff benauwd hoor  :-\\ Maar hij heeft het voor elkaar!
Han, al jouw steun is niet voor niks geweest  ;) Ik sluit me aan bij de rij en feliciteer ook jou met de overwinning (waar blijft die pooluitslag  :P )

Ik vond idd de jury soms overdreven positief, alleen jerney idd bij Maud 1 keer iets voorzichtiger. Het nieuwe nummer moet ik toch ff aan wennen. Ik vond dat Maud ´m erg saai song, maar gelukkig ging het bij Boris al beter (kan ook zijn dat je aan het liedje begint te wennen). Het duet klonk leuk en ik merkte eerlijk gezegd niets van de zogenaamde rivaliteit...

Ik was erg ontroerd door het moment dat zijn vriendin ´m om de nek vloog, dacht dat het aan mijn hormonen lag maar gelukkig was ik niet de enige  ;D
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: liveshow 9: de grote finale
« Reactie #21 Gepost op: 2-05-2004, 14:07:35 »
Oh ja, voor ik het vergeet. Een groot compliment voor  degene die die filmpjes van Backstage enzo in elkaar draait (je weet wel, van 'The Sage Ends') Die zijn echt heel mooi! (En dan ook nog Enigma-The Eyes of Truth gebruiken is helemaal geweldig!)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: liveshow 9: de grote finale
« Reactie #22 Gepost op: 2-05-2004, 15:07:18 »
Erg mooie persfoto's van gisteren zijn hier te vinden:  http://www.persfoto.com


Vast enkele mooie exemplaren:










Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: liveshow 9: de grote finale
« Reactie #23 Gepost op: 2-05-2004, 15:10:30 »
Wat een mooie foto's  ::ok::  ::jaja::

De Idols trofee van dit jaar ziet er trouwens stukken beter uit dan dat blauwige plexiglas ding wat Jamai meer naar huis mocht nemen!  ;D
That's all

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: liveshow 9: de grote finale
« Reactie #24 Gepost op: 2-05-2004, 16:25:41 »
IDOLS: THE MONEYMACHINE
--------------------------------------------------------------------------------
 
Zaterdag 1 mei, Miljoenen euro's verdiende RTL 4 met Idols, ook dit jaar. En zeker is dat de kassa niet sluit na de finale vanavond. Om hoeveel geld het precies gaat, is een goed bewaard geheim. Maar duidelijk is dat het tientallen miljoenen moeten zijn.

Gezien op de website van RTL 4: 'Idols behang' voor 47,50 euro per vierkante meter. Idols is 'big business'. Hoe groot, daarover zwijgen de doorgaans praatgrage programmamakers in alle talen. Bij de Holland Media Groep (HMG), waar RTL 4 onderdeel van uitmaakt, houden ze de kaken stijf op elkaar.
Grofweg bekeken komt het geld bij Idols op vier manieren binnen: via commercials, sponsoring, de opbrengsten van het stemmen door het publiek en de merchandise.
De reclameblokken van HMG-programma's worden verkocht door het eigen bedrijfsonderdeel IP (Information et Publicité). Tijdens de eerste uitzending van Idols II op 6 december werd 30.750 euro gevraagd voor 30 seconden reclamezendtijd. Tijdens de finale van vanavond is dat 32.385 euro, tijdens de uitslag zelfs 36.040 euro.
De Day After-shows op zondag brengen zo'n 13.000 euro per halve minuut op. Kassa voor HMG, geeft een woordvoerster van IP toe. 'Van de mediawet mogen we per uur twaalf minuten reclame uitzenden. Die zitten tijdens Idols allemaal vol.'
Na de finale vanavond en de terugblik morgen is er ongeveer 85 uur Idols op televisie geweest. Een simpele rekensom leert dat de totale reclame-inkomsten voor HMG tijdens Idols ergens tussen de veertig en zestig miljoen euro liggen.

Sponsors
Daarnaast zijn er de vaste sponsors, waarvan Rexona en Toyota de grootste zijn. Hoeveel zij betalen is onbekend, maar zeker is dat het om miljoenen gaat. Naar verluidt betaalde Rexona vorig jaar, toen nog niet bekend werd dat Idols een kijkcijferkanon zou worden, al vier miljoen euro.
Sms'en naar Idols kost nu 90 eurocent. Stemmen per telefoon komt op 70 cent. Tijdens de eerste live-show werd er 173.000 keer gestemd. Daar zit, hoe spannender het wordt, een opgaande lijn in. Productiemaatschappijen maken deals met telefoonmaatschappijen: ongeveer de helft van het bedrag verdwijnt rechtstreeks in de geldbuidel van de programmamaker. De andere helft is voor het telefoonbedrijf en voor het bedrijf.
Wekelijks kijken op zaterdag zo'n drie miljoen mensen naar de uitzending. Zo'n tien tot vijftien procent brengt een stem uit. Het publiek kon dertien keer stemmen. Stemmen levert dus ook een paar miljoen euro op.

Behang
Dan de merchandise. De naam Idols is vorig jaar voor tal van artikelen gebruikt. Behalve behang biedt de website van RTL 4 onder meer posters (6,95 euro), het Idols spel (14,95 euro), sieraden (tussen de 10 en 15 euro), eau de toilette (19 euro), make up (9 euro), gel (7,50 euro) en een tijdschrift (4,95 euro per uitgave). Ook kunnen liedjes gedownload worden en cd's samengesteld.
Voor de opbrengst van al dit soort artikelen is een verdeelsleutel gemaakt tussen de zender en de bedenker van Idols. Die bedenker, de Engelsman Simon Fuller (44), is de echte spekkoper van Idols. Hij verkocht het programma inmiddels aan 22 landen. Fuller bedong dat hij van elke euro en dollar omzet in de wereld van Idols een bepaald percentage krijgt. Zijn vermogen wordt inmiddels geschat op ruim 130 miljoen euro.

Ahoy
Wie denkt dat de kassa van Idols na dit weekeinde stopt met rinkelen, vergist zich. Optredens van de Idols-finalisten zorgden vorig jaar vier keer voor een vol Ahoy' (geschatte opbrengst 1,5 miljoen euro). Daarnaast gingen er zo'n 50.000 'Greatest Moments'-cd's over de toonbank, 60.000 auditie-dvd's en 40.000 'Greatest Moments'-dvd's en video's. (bron: Eindhovens Dagblad).
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Rick-19-nl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: liveshow 9: de grote finale
« Reactie #25 Gepost op: 2-05-2004, 22:42:55 »
Die persfoto's zijn zeker mooi :) Kunnen wij ook nog op poster formaat die foto's bestellen of is dat alleen voor bedrijven bedoeld?

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: liveshow 9: de grote finale
« Reactie #26 Gepost op: 3-05-2004, 12:46:58 »
Die persfoto's zijn zeker mooi :) Kunnen wij ook nog op poster formaat die foto's bestellen of is dat alleen voor bedrijven bedoeld?

Volgens mij kun je als particulier alleen foto´s van bepaalde grootte bijbestellen (en dat is volgens mij niet echt posterformaat), kun je zien op de homepagina en orderpagina.
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...