Poll

Welke kamer(s), verwacht je dat die, naast kamer 1, ook door is/zijn?

kamer 2
0 (0%)
kamer 3
0 (0%)
kamer 4
4 (20%)
zowel kamer 2 als kamer 3
0 (0%)
zowel kamer 2 als kamer 4
5 (25%)
zowel kamer 3 als kamer 4
8 (40%)
ik heb echt geen idee...
3 (15%)

Totaal aantal stemmen: 19

Auteur Topic: Theaterronde 1  (gelezen 15171 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Theaterronde 1
« Gepost op: 17-01-2004, 22:02:38 »
In dit topic kun je alles kwijt over de eerste theaterronde, die zojuist is uitgezonden.  :)
« Laatst bewerkt op: 18-01-2004, 21:43:25 door Han13 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theaterronde 1
« Reactie #1 Gepost op: 17-01-2004, 22:15:29 »
Ik heb echt enorm genoten van deze aflevering!  ::ok::

Wat heerlijk om al die mensen te horen zingen en hun best te zien doen. En echt leuk dat je met hun mee de spanning kunt voelen. En geweldig om getuigen te zijn van al die spanningen bij 't oefenen van die duetten. (vooral 't duet tussen Shno en Brian)  ;D Dat maakt de theaterronde echt leuk om naar te kijken vind ik!  :)

Ik moet zeggen dat ik 'n aantal wel erg slecht vond. Ik kreeg bij sommigen echt 't idee dat ze meer op hun uiterlijk gekozen zijn als op hun zangstem. Maar goed, laten we maar hopen dat die er tijdens 't theater uit gehaald worden, zodat we straks alleen maar hele goede over hebben bij de workshops!  :)

Jammer wel dat we van iedereen maar zo weinig zagen, maar ze wilden natuurlijk zoveel mogelijk deelnemers in beeld krijgen in dit kleine uurtje. Degenen die me momenteel opgevallen zijn in de positieve zin: Boris (nu moet ik zeggen dat ik op hem ook speciaal aan 't letten was, omdat hij hier uit Venlo komt. Maar ik vond 'm erg goed! Echt knap dat hij bij dat duet nog zo goed doorzong terwijl Nabila echt enorm vals aan 't zingen was.), Robin, Maickel, Elisaar en Nick.

Boris


Robin


Elisaar


Nick



Dit meisje, Merel heet ze, zit trouwens bij m'n vader op school (hij is docent op 'n middelbare school). Jammergenoeg weet m'n vader niet of ze door is naar de workshops. Ik heb haar trouwens niet voorbij zien komen net in 't theater. :-\

Merel
« Laatst bewerkt op: 17-01-2004, 22:27:58 door Han13 »

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theaterronde 1
« Reactie #2 Gepost op: 17-01-2004, 22:38:00 »
Ik vond het dan weer leuk dat het in de Efteling was . Maar dat is bijzaak ;) . Ik vond het leuk om te zien, vorig jaar heb ik heel Idols genegeerd, maar nu kan ik het toch niet laten om het te missen. Ik heb zelfs 170 op de snelweg gereden (ik reed niet, maar degene die reed wilde het ook zien ;) ) om op tijd thuis te zijn, geweldig!
Die kamers, ik weet niet precies wat daar voor de rest de bedoeling mee is, maar hier thuis vinden we dat kamer 1 en 4 door mogen en 2 en 3 moeten wieberen. Kamer 1, dat is gelukt. Nu 4 nog ;) .

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theaterronde 1
« Reactie #3 Gepost op: 17-01-2004, 22:44:37 »
Ik vond het dan weer leuk dat het in de Efteling was . Maar dat is bijzaak ;) .

Ik vond 't ook erg leuk dat 't in de Efteling was!  ::ok::

Citaat
Die kamers, ik weet niet precies wat daar voor de rest de bedoeling mee is, maar hier thuis vinden we dat kamer 1 en 4 door mogen en 2 en 3 moeten wieberen. Kamer 1, dat is gelukt. Nu 4 nog ;) .

Is 't zeker dat er 2 van de 4 kamers doorgaan?  ???  Vorig jaar hadden ze de deelnemers in 3 kamers verdeeld en was er 1 door, 1 viel af en 1 was maar net met de hakken over de sloot door. Maar ik weet niet of we nu nog evenveel of meer deelnemers over hadden dan vorig jaar toen dat met die kamers zich voordeed.  :-\

Maar mij lijkt eigenlijk ook wel dat er 2 niet door zullen gaan. En de andere kamer die door zal gaan is denk ik ook kamer 4. Maar ik denk wel dat die kamer dan net door is en dat kamer 1 heel zeker door was. Degenen in kamer 4 hebben dan lijkt me wel nog 'n grotere kans om alsnog naar huisgestuurd te worden volgende week.  :-\
« Laatst bewerkt op: 17-01-2004, 22:55:32 door Han13 »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theaterronde 1
« Reactie #4 Gepost op: 18-01-2004, 11:14:41 »
Ik heb gister met plezier zitten kijken :). Ik vond die Marieke echt 3x niks, ik ben blij dat ze er al snel uitvloog (sorry Chriz! ;)). Er zaten idd ook mensen tussen waarvan ik echt had, want doen ze er. Na de line-up vloog er een meisje uit die zeker wel bij de beteren behoorde, ze snapte ook zelf niet waarom ze eruit vloog (was duidelijk op TV te zien), ik gaf haar wel een beetje gelijk, maar misschien lag het aan haar houding?

En ik denk dat het exit is voor kamer 2, kamer 3 is vrij zeker wel door en 4 denk ik ook wel.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Theaterronde 1
« Reactie #5 Gepost op: 18-01-2004, 11:24:00 »
Ik vond Marieke ook 3x niks hoor  ;D Ik had al gehoord dat ze eruit lag door verkoudenheid. Aan de andere kant waren er ook heel veel die niet konden zingen, maar gewoon puur op uiterlijk doorgingen.

Dat meisje dat eruit ging (Intikkers babysitter toch?) vond ik wel terecht. Ze heeft gewoon niet de uitstraling en ze zei al dat ze heel veel al had opgetreden en dus niet erg kneedbaar was + niet erg speciaal + te oud, vind ik het wel terecht dat ze eruit ligt.

Ik vond het jammer dat die Twentse gast niet doorging, maar die faalde ook wel enorm bij de line-up, toch jammer dat mensen op 1 regeltje zingen worden beoordeelt.  :(. Hierdoor bleven alleen de standaard *Gaap* potentientele idols over. Jammer.

Ik denk dat kamer 4 voor zeker door is, omdat daar oa Megan en Tialda inzaten. Kamer 3 denk ik ook wel, want daar zat die jongen met die witte bandana en die was ook wel erg goed.

En Shno, sla die arrogante kwast waarmee je een duet moest zingen gerust voor z'n bek. Ik weet dat je het wel en hij verdient het.  ::ok::

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Theaterronde 1
« Reactie #6 Gepost op: 18-01-2004, 11:36:39 »
ik snapte niet zo goed waarom dat ene meisje niet doorging, zeg maar die soort july....die kon toch hardstikke mooi zingen.  ???

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Theaterronde 1
« Reactie #7 Gepost op: 18-01-2004, 11:42:53 »


Dat meisje dat eruit ging (Intikkers babysitter toch?) vond ik wel terecht. Ze heeft gewoon niet de uitstraling en ze zei al dat ze heel veel al had opgetreden en dus niet erg kneedbaar was + niet erg speciaal + te oud, vind ik het wel terecht dat ze eruit ligt.


BTW: Ik hoorde dat Merel bij de laatste 27 zit.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theaterronde 1
« Reactie #8 Gepost op: 18-01-2004, 12:26:22 »


En Shno, sla die arrogante kwast waarmee je een duet moest zingen gerust voor z'n bek. Ik weet dat je het wel en hij verdient het.  ::ok::

Shno zit in 3 geloof ik en die Bryan (heet ie toch) in 2, dus da's ook een gelopen zaak. Vond t beiden niks trouwens, toen ze een duet moesten zingen hoorde je  zijn stem niet eens!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theaterronde 1
« Reactie #9 Gepost op: 18-01-2004, 12:46:30 »
ik snapte niet zo goed waarom dat ene meisje niet doorging, zeg maar die soort july....die kon toch hardstikke mooi zingen.  ???

Die kon wel mooi zingen vond ik ja en heeft ook al veel podiumervaring enzo. Maar wellicht dat de juryleden niet weer 'n soort nieuwe Yuli wilden hebben en er haar daarom gelijk uit hebben gegooid. Ik vond 't trouwens uitgaande van de choris-line idd niet terecht dat ze weg moest. Er waren 'n hoop veel slechteren.  :-\  Haar eigendunk stond me wel niet aan.  :(


BTW: Ik hoorde dat Merel bij de laatste 27 zit.

Dat heb ik nu ook ergens gelezen! Ik vind 't wel leuk natuurlijk (ze is dus ook van hier uit de buurt en m'n vader kent haar), maar ik vind haar eigenlijk niet echt bijzonder. Gisteren heb ik haar maar 1 regeltje horen zingen en dat was niet echt geweldig eik. Bovendien vind ik haar er heel 'gewoontjes' uitzien en daar zijn er vorig jaar toch veel voor weggestuurd.  :-\

Trouwens over die kamers gesproken, ik denk toch dat er 2 van de 4 wegmoeten. Anders zijn er gewoon nog wel heel erg veel over voor die laatste ronde. Als namelijk alleen kamer 2 weg zal moeten, dan zijn er nog steeds 57 over, wat betekent dat er nog 'ns 30 (meer dan de helft!) zouden moeten vertrekken volgende week. Nou ja, 't zou natuurlijk kunnen, maar kijkend naar 't aantal kandidaten zou ik zeggen dat er nu 2 kamers zullen afvallen.

Kamer 2 is wat mij betreft al definitief afvallen. Als er dan nog 'n kamer weg zou moeten, dan is 't denk ik 3.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theaterronde 1
« Reactie #10 Gepost op: 18-01-2004, 21:50:48 »
Ik heb effe 'n poll toegevoegd over 't kamergebeuren.  :)

Voor degenen die niet meer precies weten wie in welke kamer zat:

Kamer 1 (zijn dus al zeker door!):
Alice
Boris (met staartje)
Chanine
Fardoe
Gerbrich
Gonnie
Hedwig
JK
Jorginho
Krystle
Marjolijn
Marlou
Martijn
Maud
Meike
Nick
Nienke
Renske
Robin
Sarina

Kamer 2:
Afke
Angela
Annemieke
Brian
Edwin
Frank
Jaim
Jamie
Krijn
Marlies
Naoual
Rubien
Sanne
Stefano
Tom

Kamer 3:
Boris (met kort haar)
Charissa
Chiara
Danielle
Dannas
Danny
Dieneke
Djessica
Eva
Gabor
Lucy
Marieke (met lang haar)
Michael
Nabila
Omri
Rick
Shno
Tristan

Kamer 4:
Anne
Anne
Daniel
Elisaar
Elke
Eric
Irma
Kostian
Leonie
Lianne
Maickel
Mara
Megan
Merel
Norman
Patrick
Ron
Sharon
Tialda


'n mooi overzichtje met foto's volgt later deze week...

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re: Theaterronde 1
« Reactie #11 Gepost op: 19-01-2004, 10:28:01 »
Als er in totaal 27 doorgaan... Dan kan het toch nooit zo zijn dat er nog 1 hele kamer doorgaat? (Met in het achterhoofd de 20 uit kamer 1 die al doorzijn?)  ???
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Theaterronde 1
« Reactie #12 Gepost op: 19-01-2004, 10:37:08 »
Als er in totaal 27 doorgaan... Dan kan het toch nooit zo zijn dat er nog 1 hele kamer doorgaat? (Met in het achterhoofd de 20 uit kamer 1 die al doorzijn?)  ???

ik denk dat er volgende week ook een ronde is met afvallers....

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theaterronde 1
« Reactie #13 Gepost op: 19-01-2004, 13:08:09 »
Uit kamer 1 kennen we niet iedereen, ben blij dat volendamse Nick wel door is, die vond ik wel goed bij de audities.

In kamer 2 zit Rubien, en die vond ik eigenlijk bij de audities ook erg goed, dus als zij in de kamer zit die weg moet  :'(

Ik denk dat kamer 3 zeker weg moet. De naam die me daar opvalt is Tristan, en ik begreep echt niet waarom die naar het theater mocht.

Vorig jaar waren er 30 voor de workshops. Misschien dat er 1 kamer is waaruit het publiek nog 3 kandidaten mag kiezen?
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theaterronde 1
« Reactie #14 Gepost op: 19-01-2004, 13:12:58 »
Dat laatste denk ik ook. Die 27 vond ik al raar dus volgens mij moeten er toch nog ergens drie kandidaten vandaan komen om toch op die 30 te eindigen.
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theaterronde 1
« Reactie #15 Gepost op: 20-01-2004, 09:57:29 »
Op zich blijft het idd wel vreemd dat er in kamer 1 al 20 mensen zitten...Er komt dus nog een selectie. Hoe ging dat vorig jaar ook al weer? Toen waren er 3 kamers, 1 door, 1 niet en 1 met hakken over de sloot? En toen?
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theaterronde 1
« Reactie #16 Gepost op: 20-01-2004, 11:07:31 »
Op zich blijft het idd wel vreemd dat er in kamer 1 al 20 mensen zitten...Er komt dus nog een selectie. Hoe ging dat vorig jaar ook al weer? Toen waren er 3 kamers, 1 door, 1 niet en 1 met hakken over de sloot? En toen?

En toen moesten de overgebleven kandidaten (ik geloof dat dat er 'n stuk of 50 waren...) individueel 'n liedje instuderen en op basis daarvan werd de selectie van 30 kandidaten voor de workshops gemaakt.

Vorig jaar waren er 30 voor de workshops. Misschien dat er 1 kamer is waaruit het publiek nog 3 kandidaten mag kiezen?

Ik heb ergens op de officiele site gekeken dat 't echt de bedoeling is om maar met 27 naar de workshops te gaan, dus dat we er 9 per week te zien krijgen (en we er iedere week 3 kiezen.) Misschien dat ze dit gedaan hebben zodat ze van iedere deelnemer net iets meer kunnen laten zien dan met 10 in 1 uitzending. Of ze konden 't gewoon maar eens worden over 27 kandidaten dan over 30. Maar ik geloof niet dat 't de bedoeling is om er nog 3 door 't publiek te laten kiezen. Er komt wel 'n extra wildcard-ronde na de workshops. Ik geloof dat de jury er daar nog 'ns 'n aantal van de afgevallen kandidaten bij de workshops (die dus niet bij de 3 die doorgaan per week waren) voor kiest en dat die nog 'n optreden moeten doen. Van die deelnemers kunnen wij, de kijkers, dan nog 'ns 1 kandidaat kiezen die door gaat naar de live-uitzendingen.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Theaterronde 1
« Reactie #17 Gepost op: 20-01-2004, 11:42:59 »

Er komt wel 'n extra wildcard-ronde na de workshops. Ik geloof dat de jury er daar nog 'ns 'n aantal van de afgevallen kandidaten bij de workshops (die dus niet bij de 3 die doorgaan per week waren) voor kiest en dat die nog 'n optreden moeten doen. Van die deelnemers kunnen wij, de kijkers, dan nog 'ns 1 kandidaat kiezen die door gaat naar de live-uitzendingen.

Vandaar de 4de kamer? Wildcardkamer?  ???

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theaterronde 1
« Reactie #18 Gepost op: 20-01-2004, 11:52:06 »
Volgens mij bedoelt Han dat direct na het theater, de workshops komen, daar komen uiteindelijk 9 kandidaten uit en de overgebleven kandidaten van de workshops (18 dus nog) doen een wildcardronde. Zoiets  ???
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theaterronde 1
« Reactie #19 Gepost op: 20-01-2004, 16:46:24 »
Volgens mij bedoelt Han dat direct na het theater, de workshops komen, daar komen uiteindelijk 9 kandidaten uit en de overgebleven kandidaten van de workshops (18 dus nog) doen een wildcardronde. Zoiets  ???

Zoiets bedoel ik ja. Ik heb ergens gelezen dat de jury uit die 18 kandidaten, die afgevallen zijn in de workshops, er 'n aantal gaat kiezen en dat de kijkers dan kunnen beslissen welke van die uitgekozen afvallers (ik denk 'n stuk of 5 ofzo) de wildcard verdient. Dit alles gebeurt in 'n soort extra workshop, waarin de afvallers dus weer opnieuw 'n liedje gaan zingen.

Er zal dus dit jaar 'n soort extra ronde, de wildcardronde, zijn. Vorig jaar heeft de jury gewoon voor zichzelf iemand uitgezocht die de wildcard verdiende en zagen we diegene (Joel) gewoon verschijnen in de eerste liveshow. Nu zal de kijker dus meer invloed hebben op die wildcard.  :)

Trouwens, dit heb ik allemaal her en der gelezen, dus ik weet niet precies zeker of 't helemaal zo gaat verlopen. Ik heb ergens anders weer geruchten gelezen dat er zelfs 3 wildcards zouden worden uitgedeeld, maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in.  :-\