Auteur Topic: Nieuwe Revu komt met onthullend artikel en CD van Sofuja!  (gelezen 29984 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Nieuwe Revu komt met onthullend artikel en CD van Sofuja!
« Gepost op: 4-05-2004, 09:52:48 »
Het eerste gespit in Boris’ verleden is begonnen en heeft gelijk resultaat opgeleverd. De Nieuwe Revu komt vandaag eerder uit, omdat het blad ’n interview heeft met Gino Taihuttu, de gitarist van Sofuja, Boris’ oude band. Die verklaart dus dat Sofuja ooit met ’n nummer op ’n CD van Conamus, de stichting van Jerney Kaagman, heeft uitgebracht. Het blad beweert nu dus dat Boris Jerney dus al persoonlijk kende voordat Idols begon.

Jerney heeft inmiddels al gereageerd op ’t artikel. Ze was net ook op RTL FM. Ze vertelde dat zij helemaal niet wist dat Boris al op z’n CD had gestaan en dat Boris ’t haar ’n paar weken geleden verteld heeft. Ze vond ’t erg leuk om dat te horen, omdat dat voor haar ’n bewijs is dat de stichting toen al in zag dat Boris ’n veelbelovend talent was. Ze benadrukte nog dat zij niks met ’t maken van die CD te maken heeft gehad en dat ze Boris dus nooit persoonlijk ontmoet heeft. En al zou dat zo zijn, dan nog ziet ze er geen probleem in. Volgens haar hebben alle deelnemers aan Idols wel ’n verleden en hebben er wel meerdere ooit ’n plaatje opgenomen of ergens anders gezongen. Dat is geen enkel probleem voor de makers van Idols. En Boris zou dus gewoon mee hebben kunnen doen als dit van te voren bekend was geweest.

Dus echt weer ’n opgeblazen verhaal van ’n oude bekende van Boris, die denk ik alleen jaloers op ‘m is nu hij wel echt gaat doorbreken. Die Gino heeft trouwens ook 10 nummers van Sofuja aan de Nieuwe Revu verkocht. Die liedjes krijg je nu op ’n CD-tje bij ’t blad, dus ’t is wel de moeite waard om ’t blad effe te gaan halen deze week! Maar eik is ’t natuurlijk wel heel triest dat die Gino op deze manier wil meeprofiteren van ’t succes van Boris.  :-\\

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe Revu komt met onthullend artikel en CD van Sofuja!
« Reactie #1 Gepost op: 4-05-2004, 10:02:18 »
Uit de Telegraaf van vandaag:

JERNEY KAAGMAN MAAKTE AL EENS PLAAT MET BORIS

Gewezen muzikaal partner klapt keihard uit de school

door Bert Huisjes

AMSTERDAM, dinsdag
De talentenjacht Idols heeft zaterdag een winnaar opgeleverd die al jaren een bekende was van een deel van de jury. Zanger Boris stond twee jaar geleden al op een verzamel-cd, die hoogst persoonlijk was samengesteld door Jerney Kaagman, het latere jurylid bij Idols.
Volgens haar mocht Boris Titulaer uit Venlo, die al lang aan de weg timmerde als Sofuja (soul, funk, jazz), niet ontbreken op het album Dutch Pop 2002. Boris is te horen met het nummer Night and Day. De cd verscheen bij stichting Conamus, met in het bestuur Eric van Tijn, óók jurylid bij Idols.
Voormalig muzikaal partner van Boris, de gitarist Gino Taihuttu, blijkt afgelopen week tien opnamen van de nieuwe ster te hebben verkocht aan het weekblad Revu. Dat publiceert vanochtend de studio-opnamen op een speciaal ´Idool unplugged´-album bij het blad.

Advocaat
De verschijning van het weekblad werd vervroegd om juridische stappen van de producent van Idols voor te zijn. „De vrachtwagens rijden al”, zei de nieuwe hoofdredacteur Mark Koster gisteravond. „Ruim 80.000 bladen zijn de deur uit met cd én verhaal.”
„Haha, geen advocaat houdt dit nog tegen”, aldus Koster.
Volgens de voormalige partner Taihuttu heeft Idol Boris een ´nieuwe identiteit´ aangenomen met het oog op de talentenjacht. Daarvoor was hij al jarenlang bezig in de muziekindustrie. Met het duo maakte hij talloze studio-opnamen, alleen leidden deze nooit tot enig echt succes.

Single
De verschijning van het album bij Revu is pijnlijk, omdat de eerste singel van Boris nog moet verschijnen. Op de eerste officiële single die deze maand uitkomt, staat bovendien volgens de planning als Bkant het nummer What´s Going On van Marvin Gaye. Hetzelfde liedje, jaren geleden door Boris Taihuttu opgenomen, staat op de Revu-cd.
„Ik heb zijn keel ontmaagd”, zegt de boze gitarist. „Ze gebruiken nu foto´s van hem waarvan ze mij hebben afgeknipt.” Taihuttu stelt dat hij behalve de tien verkochte (akoestische jazzy) nummers beschikt over „zeker nog dertig andere liedjes”. Boris tekende bij hem een contract, waardoor hij afziet van alle rechten op de door hun samen gemaakte nummers.


--------------------------------------------------------------------------------

Volgende kolom
Jerney Kaagman ...Conamus...

Idol Boris ...promotie-cd...

Eric van Tijn ...bestuurslid...


Volgens Jerney Kaagman ging het om een promotie-cd. „Ik wist dat helemaal niet meer maar Boris heeft me dat zelf verteld. Ik vind het geen probleem. Dat bewijst dat hij twee jaar geleden ook al goed genoeg was voor een plaat. Ik heb hem toen overigens nooit persoonlijk ontmoet.”
Volgens producent HMG hebben bijna alle finalisten wel een verleden. „De een had zangles, de ander trad wel eens op en de derde stond op een cd. Wij vinden dat niet erg.”



De helft wat hierin staat is dus helemaal niet waar. Jerney verklaart namelijk zelf helemaal niet betrokken te zijn geweest bij 't samenstellen van die CD en Boris toen nooit ontmoet te hebben. En dat Boris 'n contract met die Gino getekend heeft geloof ik ook niet, want hij zei gisteren dat dat niet zo was.

« Laatst bewerkt op: 4-05-2004, 10:07:20 door Han13 »

Offline liez

  • Forumlid
Re: Nieuwe Revu komt met onthullend artikel en CD van Sofuja!
« Reactie #2 Gepost op: 4-05-2004, 10:25:52 »
Gisteren bij Barend en van Dorp werd aan Boris gevraagd naar de mogelijke inhoud van het artikel. Boris vertelde dat een oude muziekvriend het niet eens was met zijn stap naar Idols en dat deze nu waarschijnlijk zijn verhaal aan Revue had gedaan. Maar volgens Boris was er niks te vertellen en zou alles waarschijnlijk opgeblazen zijn. Hij zei ook dat hij nooit een contract had getekend en niemand het recht had achter zijn rug om eerder materiaal van hem uit te brengen. Ik vond hem erg rustig en zelfverzekerd overkomen, hij maakte zich duidelijk weinig zorgen over het artikel. Ook grappig dat hij zei: "ze zullen toch wel vaker een dag eerder zijn uitgekomen!?"

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe Revu komt met onthullend artikel en CD van Sofuja!
« Reactie #3 Gepost op: 4-05-2004, 10:35:41 »
Nieuwe Revu presenteert eerste cd Boris

Uitgegeven: 4 mei 2004 10:17

AMSTERDAM - Weekblad Nieuwe Revu brengt dinsdag als eerste een cd van Idols-winnaar Boris in de winkels. Op het album staan tien nummers die Boris met de band Sofuja opnam voor het begin van de talentenjacht.

Nieuwe Revu verschijnt een dag eerder dan normaal om de Holland Media Groep (HMG) en platenmaatschappij BMG af te troeven. De eerste single die Boris zelf uitbrengt bij BMG verschijnt pas later deze maand.

Hoofdredacteur Mark Koster van Nieuwe Revu verklaarde dinsdag dat de rechten van de muziek van Sofuja in handen zijn van gitarist/bandleider Gino Taihuttu. Een groot deel van de extra opbrengsten van de losse verkoop van het blad gaan naar Taihuttu, aldus Koster.

(Bron: NU.nl)


Duidelijk 'n voorbeeld van iemand die uit zijn vroegere samenwerking met Boris nu ook geld wil halen, nu Boris bekend is. Ik vind 't gewoon triest eik, maar ik denk dat ik zelf ook wel effe naar de winkel ga vandaag om 't blad te halen.  :-[

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe Revu komt met onthullend artikel en CD van Sofuja!
« Reactie #4 Gepost op: 4-05-2004, 10:39:06 »
Gisteren bij Barend en van Dorp werd aan Boris gevraagd naar de mogelijke inhoud van het artikel. Boris vertelde dat een oude muziekvriend het niet eens was met zijn stap naar Idols en dat deze nu waarschijnlijk zijn verhaal aan Revue had gedaan. Maar volgens Boris was er niks te vertellen en zou alles waarschijnlijk opgeblazen zijn.

Die Gino is 't idd gewoon duidelijk niet eens met de keuze van Boris om aan Idols mee te doen. En nu hij zo ver gekomen is, is Gino denk ik toch wel jaloers op z'n vroegere muziekpartner en probeert hij er 'n slaatje uit te slaan.

Hij zei ook dat hij nooit een contract had getekend en niemand het recht had achter zijn rug om eerder materiaal van hem uit te brengen. Ik vond hem erg rustig en zelfverzekerd overkomen, hij maakte zich duidelijk weinig zorgen over het artikel.

Ik vond hem ook erg oprecht overkomen en ik denk dat er dan ook werkelijk geen contract getekend is. En in dat geval kan Gino Taihuttu 'n flinke claim verwachten denk ik. Ik neem tenminste aan dat Boris en misschien ook wel 'n Idols-management 't hier niet zomaar bij laat zitten.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe Revu komt met onthullend artikel en CD van Sofuja!
« Reactie #5 Gepost op: 4-05-2004, 11:44:46 »
Nieuwe Revu presenteert eerste cd Boris

3 mei 2004, Algemeen Dagblad

Weekblad Nieuwe Revu brengt vandaag als eerste een cd van Idols-winnaar Boris in de winkels. Op het album staan tien nummers die Boris met de band Sofuja opnam voor het begin van de talentenjacht.

Nieuwe Revu verschijnt een dag eerder dan normaal om de Holland Media Groep (HMG) en platenmaatschappij BMG af te troeven. De eerste single die

Hoofdredacteur Mark Koster van Nieuwe Revu verklaarde dinsdag dat de rechten van de muziek van Sofuja in handen zijn van gitarist/bandleider Gino Taihuttu. Een groot deel van de extra opbrengsten van de losse verkoop van het blad gaan naar Taihuttu, aldus Koster.

De cd werd destijds opgenomen in opdracht van promotie-organisatie Conamus om mee te nemen naar muziekbeurzen in het buitenland. Conamus-directeur Jerney Kaagman, ook Idols-jurylid, had Boris voorafgaand aan de tv-talentenjacht al goed kunnen kennen. Dat had haar commentaar in de tv-show kunnen beïnvloeden, maar volgens haar was dat niet het geval. ,,Die cd is van twee jaar geleden en ik weet echt niet meer welke artiesten allemaal op die schijfjes zijn beland.''

Kaagman zegt bovendien niet te hebben geweten dat Sofuja een band was waarin de Venlose Boris Titulaer zong. ,,Maar al was dat wel zo, dan is dat geen probleem. Heel veel Idols-kandidaten hebben voorafgaand aan het programma aan de weg getimmerd als artiest. Boris heeft bijvoorbeeld, net als Hind vorig jaar, meegedaan aan de voorrondes van het Nationaal Songfestival. Die jongen heeft jarenlang geprobeerd door te breken en nu is gebleken dat hij talent heeft.''

Het kersverse idool proeft nu vlak na zijn overwinning van de schaduwzijde van de roem. ,,In deze business willen mensen meeliften op het succes van een ander'', zegt Kaagman. ,,Je moet niemand vertrouwen tot is gebleken dat ze je vertrouwen waard zijn. De vader van Boris is ook muzikant, dus hij is op dit aspect voorbereid. Hij staat niet als een dombo in het leven.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe Revu komt met onthullend artikel en CD van Sofuja!
« Reactie #6 Gepost op: 4-05-2004, 21:16:04 »
Ik ben de Nieuwe Revu vandaag in m'n pauze gaan halen en maar goed ook, want zoals ik gehoord heb is hij bijna overal uitverkocht.  :-\\

Effe over 't 'onthullende' artikel. Die Gino Taihuttu vertelt dus over zijn tijd met Boris in Sofuja. Boris heeft 'n aantal jaren met hem dagelijks in 'n studio doorgebracht, waarbij ze samen muziek maakten. Gino ziet zichzelf als de ontdekker van Boris en claimt dat hij Boris gemaakt heeft tot hoe hij nu is. Hij zegt dat hij hem alles geleerd heeft wat hij nu weet. Ze hebben samen ook veel opgetreden, onder andere in Spanje. Daar waren ze in 'n plaats volgens hem ook heel bekend en verdienden veel geld met optredens op straat en in cafe's en clubs.

In 't artikel is verder veel getouwtrek tussen Gino en de vader en zus van Boris. Die laatsten beweren namelijk dat Gino misbruik van Boris heeft gemaakt en veel geld heeft opgestreken door Boris' talent te gebruiken. (hij zou Boris zelfs zijn 'goude ezel' hebben genoemd) Gino schijnt veel geld voor optredens van Sofuja te hebben opgestrekken, waar Boris maar nauwelijks iets van terugzag. Toen dit en 'n roddel dat Gino drugs naar Spanje smokkelde aan 't licht kwam, heeft Boris de samenwerking met Gino stopgezet.

Gino beweert dus nu dat alle rechten voor de nummers bij hem liggen en dat Boris zelfs 'n contract zou hebben getekend, waarbij hij afziet van de rechten. (Boris ontkende dit echter gisteren bij Barend en Van Dorp) Daarom zou hij met 't materiaal kunnen doen wat hij wil. Hij heeft 't vooral aan de Revu verkocht, omdat hij kwaad is op BMG die z'n materiaal (en dat van Boris dus!) gewoon op hun eigen site hebben gezet en dat ze foto's van Sofuja gebruiken, waar ze hem dan afknippen. (volgens mij is hij gewoon gefrustreerd dat hij er afgeknipt wordt  ;D )

'n hoop gedoe dus weer, waar Gino zeker problemen mee krijgt volgens Ge Titulaer, de vader van Boris. Hij is er van overtuigd dat de Idols-juristen hier wel wat aan gaan doen.

Al met al wil Gino toch kwijt dat hij Boris al 't succes van de wereld gunt, want hij blijft 't 'n toptalent vinden.

Maar goed, 't CD-tje is dus echt lekker om te luisteren! Tien accoustische nummers, waaronder 'Ain't No Sunshine', 'What's Goin On' en 'Kiss'. Maar er staan ook 'n paar eigen, zeker niet onaardige, nummers op.  ::ok::

Maar ik blijf 't 'n nare streek van Gino vinden. Hij verdient nu toch geld aan Boris en heeft dat blijkbaar in 't verleden ook al gedaan. De nummers van de CD zijn vandaag ook al blijkbaar veelvuldig op de radio gedraait. Oke, dit kan niet echt kwaad voor de carriere van Boris, maar 't blijft gewoon schofterig om materiaal van Boris te gebruiken zonder dat hij daar zelf toestemming voor geeft.  :(

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe Revu komt met onthullend artikel en CD van Sofuja!
« Reactie #7 Gepost op: 4-05-2004, 21:18:47 »
Een keer trek je de conclusie…

4 mei 2004, RTL Boulevard

Nog geen drie dagen na zijn overwinning is er al een rel rond Boris. Het kersverse idool heeft vorig jaar al voor Jerney Kaagman een nummer uitgebracht. Ondertussen sloot Nieuwe Revu een lucratief dealtje met Sofuja gitarist Gino Taihuttu, die tien oude nummers voor een flink bedrag aan Nieuwe Revu verkwanselde.

Conamus
De Telegraaf brengt het als groot nieuws: Boris heeft vorig jaar een nummer uitgebracht voor Conamus, de stichting waar Jerney Kaagman voorzitter van is en ook Eric van Tijn deel van uitmaakt. Het nummer Night and Day is gebruikt voor promotionele doeleinden. De verzamel-cd Dutch Pop, waarop het nummer belandde, gebruikte Conamus om de Nederpop in het buitenland onder de aandacht te brengen. Volgens Jerney heeft zij Boris toen nooit ontmoet, simpelweg omdat het om het nummer zelf ging, en niet om Boris als zanger.

Songfestival
"Die cd is van twee jaar geleden en ik weet echt niet meer welke artiesten allemaal op die schijfjes zijn beland." Jerney zegt niet te hebben geweten dat Sofuja een band was waarin Boris zong. "Maar al was dat wel zo, dan is dat geen probleem. Heel veel Idols-kandidaten hebben voorafgaand aan het programma aan de weg getimmerd als artiest. Boris heeft bijvoorbeeld, net als Hind en Joel vorig jaar, meegedaan aan de voorrondes van het Nationaal Songfestival. Die jongen heeft jarenlang geprobeerd door te breken en nu is gebleken dat hij talent heeft."

Website
Dit nieuws lijkt misschien een schokkende onthulling, maar niets is minder waar. Op de website van Sofuja, de naam van de band waaronder Boris al jaren optreedt, stond allang vermeld dat dit nummer in 2002 was uitgebracht voor Conamus. De website is op dit moment overigens niet meer toegankelijk vanwege een restyling, en hier komt Sofuja gitarist Gino Taihuttu ineens in beeld. Deze man heeft namelijk tien eerder opgenomen nummers van Sofuja aan Nieuwe Revu verkocht (en ogenblikkelijk van de site afgehaald).

Cd'tje
Nieuwe Revu komt speciaal een dag eerder uit dan normaal om de advocaten van HMG en BMG een stap voor te zijn. De nieuwe single van Boris ligt namelijk pas volgende week in de winkels, maar nu al zijn er tien oude nummers van Sofuja bij Nieuwe Revu te verkrijgen in de vorm van een bijgevoegd cd'tje. Gino Taihuttu heeft een dealtje gesloten met Nieuwe Revu en zal hier ongetwijfeld een flinke smak geld voor hebben gekregen.

Keerzijde
Boris komt dus al meteen in aanraking met de keerzijde van succes. "In deze business willen mensen meeliften op het succes van een ander'', zegt Jerney. "Je moet niemand vertrouwen tot is gebleken dat ze je vertrouwen waard zijn. De vader van Boris is ook muzikant, dus hij is op dit aspect voorbereid. Hij staat niet als een dombo in het leven.''

Opbrengsten
Het cd'tje van Nieuwe Revu is voor de liefhebber, maar deze nummers waren allang gratis te downloaden op de website van Sofuja. Het gaat onder meer om covers als Ain't no sunshine, What's going on, maar ook eigen nummers als Take me as I am. Hoofdredacteur Mark Koster van Nieuwe Revu verklaart dat de rechten van de muziek van Sofuja in handen zijn van Gino Taihuttu. Een groot deel van de extra opbrengsten van de losse verkoop van het blad gaan naar Taihuttu, aldus Koster.

Respectloos
De cd past volgens Nieuwe Revu helemaal bij het verhaal dat het blad heeft geschreven over de gitarist die meent dat HMG hem respectloos behandelt. "Eigenlijk zou ik ze kunnen aanklagen, want ik heb nog steeds een contract met Boris", aldus Taihuttu. In de Nieuwe Revu vertelt de gitarist dat hij Boris' keel 'heeft ontmaagd'. Hoe dan ook beleeft deze Gino Taihuttu zijn five minutes of fame, casht hij lekker wat pieken om daarna waarschijnlijk voor eeuwig in de vergetelheid weg te zakken...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe Revu komt met onthullend artikel en CD van Sofuja!
« Reactie #8 Gepost op: 4-05-2004, 21:19:13 »
Boris’ reactie op Nieuwe Revu

4 mei 2004, RTL Boulevard

Boris' nieuwe idolen-status kent nu al een nare keerzijde: een vriend verkocht oude nummers aan Nieuwe Revu. Boris reageert nu op het hele gebeuren.

Gitarist
Samen met gitarist Gino Taihuttu vormde Idols-winnaar Boris de band Sofuja. Door de winst bij Idols krijgt Boris nu een platencontract bij BMG, iets waar Gino blijkbaar niet zo blij mee hij. Hij stapte naar Nieuwe Revu en verkocht tien oude nummers van Sofuja aan het blad. Deze week ligt Revu, inclusief het cd'tje, een dag eerder in de winkels om de advocaten van HMg en BMG voor te zijn, aldus hoofdredacteur Mark Koster. Boris laat in een officieel persbericht weten wat hij van de situatie vindt.

Misbruikt
Boris: "Met de persoon in kwestie heb ik gedurende een aantal jaren een muzikale relatie gehad. We hebben veel van elkaar geleerd en ik met name van zijn ervaring. Mijn gebrek aan ervaring heeft hij misbruikt. Deze opnames hebben wij gezamenlijk geschreven en opgenomen, maar hij heeft geen enkel recht om dit zonder mijn toestemming uit te brengen. Hoewel ik me zeker niet schaam voor deze liedjes vind ik het ongepast en onjuist om hiermee naar buiten te treden..."

Rat
Platenmaatschappij BMG en management-bureau AT Productions overwegen inmiddels om gerechtelijk stappen te ondernemen. Saillant detail over Mark Koster, de kersverse hoofdredacteur van Nieuwe Revu: bij zijn afscheid als adjunct-hoofdredacteur van Quote kort geleden kreeg hij als 'heel typerend' voor zijn karakter van zijn collega's een levende rat cadeau...

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe Revu komt met onthullend artikel en CD van Sofuja!
« Reactie #9 Gepost op: 5-05-2004, 13:32:52 »
Maar ik blijf 't 'n nare streek van Gino vinden. Hij verdient nu toch geld aan Boris en heeft dat blijkbaar in 't verleden ook al gedaan. De nummers van de CD zijn vandaag ook al blijkbaar veelvuldig op de radio gedraait. Oke, dit kan niet echt kwaad voor de carriere van Boris, maar 't blijft gewoon schofterig om materiaal van Boris te gebruiken zonder dat hij daar zelf toestemming voor geeft.  :(
Pcies vind ik ook  ::niet-ok::

Maar goed, 't CD-tje is dus echt lekker om te luisteren! Tien accoustische nummers, waaronder 'Ain't No Sunshine', 'What's Goin On' en 'Kiss'. Maar er staan ook 'n paar eigen, zeker niet onaardige, nummers op.  ::ok::
Echt waar? Ik weigerde eigenlijk om die zogenaamde vriend te gaan sponseren, maar ik wil eik toch wel die cd eens luisteren...  :-[ Miss dat ik direct toch maar eens ga kijken of de 2e druk al in de winkel ligt  (ik begreep dat de 1e druk al uitverkocht is  ::) )
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe Revu komt met onthullend artikel en CD van Sofuja!
« Reactie #10 Gepost op: 5-05-2004, 13:34:40 »
Er zijn trouwens meer mensen die het ´niet zo netjes´ vinden:

site rtlboulevard staat een poll:

Sofuja-gitarist Gino verkocht Boris' oude nummers aan Nieuwe Revu:

Wat een eikel, beetje meeliften op succes van anderen   :   63%
Tja, in deze business heb je geen vrienden...   :   21%
Niks mis mee, die gast moet ook zijn brood verdienen   :   17%

Aantal stemmen: 1346


Nu is 1346 mensen natuurlijk niet heeeel representatief, maar ik denk dat hij zich toch niet echt populair maakt  ::tandpastasmiley::
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: Nieuwe Revu komt met onthullend artikel en CD van Sofuja!
« Reactie #11 Gepost op: 5-05-2004, 16:07:02 »
nou ik koop em niet hoor... ik vind het  ::niet-ok:: wat die zogenaamde vriend heeft gedaan  ::ohno:: ik koop de single wel!!!  ::jaja:: ::tandpastasmiley::
Smiling isn't a crime..

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Nieuwe Revu komt met onthullend artikel en CD van Sofuja!
« Reactie #12 Gepost op: 5-05-2004, 16:58:08 »
Yvje heeft wel gelijk. Ik vind het erg krom om te zeggen: 'Foei! Stoute Nieuwe Revu en stoute Gino, dat mag niet! En dan toch zelf de Nieuwe Revu wel kopen.'  :-\\

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe Revu komt met onthullend artikel en CD van Sofuja!
« Reactie #13 Gepost op: 5-05-2004, 17:40:37 »
Yvje heeft wel gelijk. Ik vind het erg krom om te zeggen: 'Foei! Stoute Nieuwe Revu en stoute Gino, dat mag niet! En dan toch zelf de Nieuwe Revu wel kopen.'  :-\\

Waarom? Hij heeft die nummers toch al verkocht en verdient er dus toch al mee. Of ik die Revu nu wel of niet zelf koop, dat maakt niet meer zoveel uit. Bovendien stonden die zelfde nummers tot voor kort nog gewoon op hun site en heb ik ze daar ook al 'ns geluisterd. En ik schaad Boris er niet mee, want ik zal evengoed al 't materiaal dat hij zal uitgeven gaan kopen. Ook al zou dat 'n nummer zijn wat op deze CD ook al staat.

Ik weet dat 't heel dubbel klinkt allemaal, maar ik keur 't dus echt niet goed wat Gino en de Revu gedaan hebben. Maar ik heb de Revu dus gekocht vooral voor dat artikel, waar ik heel nieuwsgierig over was geworden. Ik kon dat namelijk nergens online vinden en toen ben ik toch maar naar de winkel gegaan om 'm te kopen. Dat die CD erbij zit is leuk, maar had voor mij niet gehoeven.  :-\\

En als ik de tijd vind zal ik 't artikel uittikken, zodat iedereen die hier komt de Revu iig niet meer hoeft te kopen en niet meer Gino's kas hoeft te spekken.  ;D

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe Revu komt met onthullend artikel en CD van Sofuja!
« Reactie #14 Gepost op: 5-05-2004, 17:42:00 »
Er komt trouwens 'n proces...


Boris voelt zich misbruikt door oude 'soulbrother'

Proces na verkoop oude songs van Boris

5 mei 2004, Algemeen Dagblad

[size=8]door Stefan Raatgever[/size]

Opschudding rond Idols-winnaar Boris. Een oud-bandlid heeft muziek van Boris' band Sofuja aan Nieuwe Revu verkocht. Boris' management stapt naar de rechter.

Nog voordat Boris met zijn eerste officiële cd in de winkels ligt, verscheen er gisteren muziek van de Idols-winnaar op de markt. Tien jazz-achtige nummers van Boris' oude band Sofuja zijn door een oud-groepslid verkocht aan tijdschrift Nieuwe Revu.

Managementsbureau AT, waar Boris onder contract staat, stapt naar de rechter. Platenmaatschappij BMG overweegt hetzelfde.

Boris Titulaer zelf is vooral woest op zijn oud-Sofuja-collega Gino Taihuttu, die de muziek zonder zijn goedvinden heeft verkocht. Boris: ,,Met de persoon in kwestie heb ik gedurende een aantal jaren een muzikale relatie gehad. Mijn gebrek aan ervaring heeft hij misbruikt. Hij heeft geen enkel recht om deze opnames zonder mijn toestemming uit te brengen.''

Muzikant Gino Taihuttu, gisteren ondergedoken in zijn studio en niet voor commentaar bereikbaar, meent sterk te staan wanneer AT en BMG hem voor de rechter dagen. ,,Het is mijn rechtmatige eigendom'', zegt hij in Nieuwe Revu, dat speciaal voor de gelegenheid een dag eerder dan normaal uitkwam.

Boris en hij waren ooit 'soulbrothers' maar staan inmiddels lijnrecht tegenover elkaar. Taihuttu vertelt uit woede de opnamen te hebben verkocht, omdat hij geen erkenning krijgt voor zijn deel in Boris' succes. ,,Ik heb Boris gedrild als een soldaat. Ik heb zijn keel ontmaagd.''

RTL 4 heeft Taihuttu al maanden geleden gesommeerd te stoppen met het aanbieden van de liedjes. Een woordvoerder: ,,Deze man liep alle platenmaatschappijen af om de muziek te verkopen. We hebben hem laten weten dat Boris als uitvoerende artiest hiervoor geen toestemming geeft. Dit leek hij te begrijpen, totdat hij de nummers aan Nieuwe Revu aanbood.''

De cd met daarop de tien nummers van Sofuja is te krijgen bij aankoop van het weekblad. Nieuwe Revu-hoofdredacteur Mark Koster over de vraag naar de cd en het bijgeleverde tijdschrift dat sinds gisteren in de winkels ligt: ,,Het loopt, zoals verwacht, storm.''

Commotie ook rond Idols-jurylid Jerney Kaagman. Eén nummer van Sofuja is ook te horen op een promotie-verzamelplaat, die in 2002 is samengesteld door Kaagman, tevens voorzitter van de stichting Conamus. Zij is woedend over suggestie dat zij door haar eerdere - en tot nu toe niet bekende - samenwerking met Sofuja en daarmee Boris niet onbevooroordeeld zou hebben kunnen jureren. ,,Wat een absolute onzin! Wat doet het er toe dat ik Boris al kende? Wat zou het mij opleveren hem anders te beoordelen?''

Kaagman maakt voor Conamus, dat de Nederlandse popmuziek in het buitenland promoot, elk jaar enkele verzamelcd's met Nederlandse muziek. ,,Per plaat worden er bijna 100 liedjes ingezonden. Daaruit heb ik in 2002 een selectie gemaakt. Het is dat iemand me er twee weken terug aan herinnerde, maar ik was al lang vergeten dat ik toen ook een liedje van Boris' band had uitgezocht. Ik heb hier echt diep in de kasten moeten zoeken om te controleren of het echt waar was.''

Volgens het jurylid is er geen enkele relatie tussen de selectie van Boris' materiaal en haar commentaar tijdens Idols. De commotie is zwaar overtrokken, vindt ze. ,,Dit gaat helemaal nergens over. Zijn er in Irak vandaag niet voldoende mensen doodgeschoten, dat dit zoveel aandacht krijgt?

,,Het principe van Idols is simpel: mensen die denken talent te hebben, mogen meedoen. Zij die het echt hebben, komen verder in het programma. Dat kunnen dus ook muzikanten met ervaring zijn. Hind had net als Boris bijvoorbeeld ook al aan de voorronden van het Nationale Songfestival meegedaan.''

Rondom de eerste finale-uitzending begin maart onstond al een relletje toen bleek dat de vader van finaliste Meike Hurts eind jaren 70 in Kaagmans band Earth en Fire speelde. Had Kaagman daarom niet beter moeten weten en het samenwerken met Boris nu wel van te voren moeten vertellen? ,,Complete nonsens'', aldus Kaagman. ,,Nogmaals: het maakt niets uit of ik iemand voor Idols al ken of niet. Dat vertellen is dus niet nodig. Bovendien: het publiek kiest in de finaleronden, niet wij.''

Voor het aanpassen van de regels van Idols zodat alleen onbekende talenten mogen meedoen, voelt Kaagman dan ook niets. Net als RTL 4 dat het programma uitzendt. Een woordvoerder: ,,We willen niet alleen deelnemers die zijn blijven steken bij het zingen voor de spiegel. Aan een nieuwe popster stellen we, behalve een minumumleeftijd, geen eisen. En dat zullen we ook in de toekomst niet doen.''

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Nieuwe Revu komt met onthullend artikel en CD van Sofuja!
« Reactie #15 Gepost op: 6-05-2004, 10:10:58 »

Echt waar? Ik weigerde eigenlijk om die zogenaamde vriend te gaan sponseren, maar ik wil eik toch wel die cd eens luisteren...  :-[ Miss dat ik direct toch maar eens ga kijken of de 2e druk al in de winkel ligt  (ik begreep dat de 1e druk al uitverkocht is  ::) )

Ik hoorde toevallig op het Jeugdjournaal dat je de cd helemaal niet hoeft te kopen, want het is al te downloaden via internet. Dus als je je principes niet opzij wilt zetten maar je wilt toch de muziek horen: downloaden die hap!!  ;)
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe Revu komt met onthullend artikel en CD van Sofuja!
« Reactie #16 Gepost op: 6-05-2004, 10:44:50 »
Gitarist liet Boris wurgcontract tekenen

VENLO, donderdag
De vroegere muzikale partner van Idols-winnaar Boris is gisteren ondergedoken na kritiek op de uitverkoop van zijn pupil.
De gitarist Gino Taihuttu (43) heeft, naar nu blijkt, zijn voormalige leerling op zijn twintigste een klassiek wurgcontract laten tekenen. Daarmee verkreeg Taihuttu, zonder Boris daarin te kennen, alle muzikale rechten op de muziek die ze ooit zouden maken.
Onder de bewuste Buma-Stemra-contracten waarin die rechten worden geregeld, staat Boris Titulaer met naam en handtekening. De gitarist, die zelf nooit wist door te breken, kon daardoor oude opnamen van de ster verkopen aan het weekblad Revu. Het blad heeft de contracten in bezit, om juridische aanvallen af te weren.
De vader van Boris liet gisteren vanaf Kreta weten „diepe afschuw te voelen” voor de actie van de Molukse muzikant, die bovendien stelt dat Boris is verwaarloosd door zijn ouders. „Dit moet wel een daad zijn van jaloezie, omdat hij niet heeft bereikt wat hij ooit voor ogen had. Ik denk dat zijn familie even diep gekwetst is als de onze. Het is echt om misselijk van te worden.”
Volgens Paul Evers, jarenlang hoofdredacteur van het muziekblad Oor, is Boris slachtoffer van een klassieke truc „Wurgcontracten waarmee maximaal misbruik wordt gemaakt van de artiest, zie je nog zelden. Vroeger kwamen ze veel voor. Talloze popsterren liepen er een fortuin mee mis. De artiest blijkt goud en de manager gaat er met het geld vandoor.”

Volgens hem komt de handelwijze van Taihuttu neer op een vorm van misbruik. „Wat weet zo´n ambitieus joch er nou van? Hij ging op zijn mentor af. Ik vraag me echt af of die man daarmee gaat wegkomen. Dat contract kan hij wel hebben opgesteld, maar er bestaat ook nog zoiets als artistiek recht.”
Taihuttu deed zich jarenlang voor als de nestor van het talent uit Venlo. Volgens zijn zeggen was Boris voor hem als een zoon en leerde hij hem alles op muzikaal gebied. De gitarist zou hem uit de goot hebben geraapt. Daarna zou hij de jongen als een diamant hebben geslepen en als een soldaat gedrild.
Vader Titulaer moet daar bitter om lachen. „Ik geef zangles op twee conservatoria, dus Boris heeft van huis uit echt wel iets meegekregen. Dat Boris door hem zou zijn gemaakt, is echt onzin. Het was altijd al een heel muzikale jongen.”
„Boris is uit enthousiasme met Taihuttu gaan werken. Hij is een goede gitarist, maar op menselijk vlak deugt hij niet. Dat hij zonder toestemming die opnamen uitbrengt, louter uit winstbejag, is echt te erg voor woorden.”
De breuk tussen Taihuttu en Boris ontstond toen er geruchten rezen dat de gitarist softdrugs haalde in Spanje.
Taihuttu wil niet reageren. „Mijn vader zegt dat alles nu duidelijk is”, aldus zijn zoon Jim.

Bron:Telegraaf

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Nieuwe Revu komt met onthullend artikel en CD van Sofuja!
« Reactie #17 Gepost op: 6-05-2004, 12:13:15 »
Pff... wat een verhaal weer. Wat triest toch dat iemand zo op het succes van Boris mee probeert te varen. Laat die jongen lekker zijn ding doen, en laat hem verder met rust. Ik vind het wel heel knap dat Boris er zo rustig onder blijft, want ook voor hem moet dit geen leuke tijd zijn (geweest). Hij moet nu juist genieten van het hele Idols-winnen en alle aandacht die hij krijgt! Dus Boris: trek je nergens iets van aan en doe wat jij denkt dat goed is!!!  ::zwaai::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe Revu komt met onthullend artikel en CD van Sofuja!
« Reactie #18 Gepost op: 6-05-2004, 18:26:30 »
Dit heeft Gino nu op de Sofuja-website gezet:

Iedereen die muziek en/of foto's van deze website heeft gehaald en op zijn eigen website heeft geplaatst, schendt het auteursrecht van de makers (muzikanten, fotograaf, etc.) en is STRAFBAAR! Op donderdag 6 mei zal ik de betreffende auteursrechtenorganisaties hierop attenderen. Wie dikke boetes wil ontlopen, doet er dus goed aan de betreffende zaken tijdig van zijn site te verwijderen.

De webmaster


Die kerel wordt echt steeds erger... ::ohno::

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe Revu komt met onthullend artikel en CD van Sofuja!
« Reactie #19 Gepost op: 6-05-2004, 18:30:09 »
Oh ja, de Stadsomroep hier wist net te melden dat er geen tweede oplage van 't blad meer komt. Onder druk van de auteursrechtenorganisatie Buma Stemra willen CD-pers-bedrijven (of hoe die ook heten...) geen CD's meer drukken. De Nieuwe Revu schijnt namelijk niet op tijd de aanvraag om covers op de CD te zetten hebben ingediend.  ;D